FANDOM

“Kolmesta täytyy tulla minä, Akamai, ja kävellä soturin polkua.”
— Akamai Galille näyssä, Triumph of the Toa
Akamai
Akamai sarjakuva.png
Henkilö
Laji Toa Kaita
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Jakaantunut
Ammatti Ei ole
Ryhmät Ei ole
Kyvyt ja varusteet
Voimat Kiven, Maan ja Tulen elementaalivoimat
Naamio Suuri Kanohi Aki
Välineet Tulimiekka, nuija

Akamai oli Toa Kaita, joka muodostui, kun Tahu, Pohatu ja Onua yhdistyivät yhdeksi olennoksi. Kolmen Toan muuttuttua Toa Nuviksi he saivat kyvyn yhdistyä Akamai Nuvaksi.

Elämäkerta Muokkaa

Akamai MNOG.png

Akamai Mata Nui Online Gamessa

Kerran Akamai ilmestyi Wairuhan kanssa Galille näyssä ja kertoi heidän tulevasta syntymästään. He ilmestyivät näyssä myös Kopakalle.

Mangaiassa Gali ja Kopaka muistivat näkynsä ja kertoivat siitä muille. Toa Matat yhdistyivät kahdeksi Toa Kaitaksi taistellakseen Manaseja vastaan. Akamai eristi ne laavalla pienelle kivelle, ja Wairuhan jäädytettyä he poistivat niiden Saastuneet Kanohit. He jatkoivat eteenpäin, mutta Teridaxin läheisyys jakoi heidät takaisin kuudeksi Toaksi.

Toa Nuva Kaita Muokkaa

Toa Matojen muututtua Toa Nuviksi Akamailla oli mahdollisuus syntyä uudelleen Akamai Nuvana. Tahun palauduttua Toa Mataksi Kanohi Ignikan takia Akamai Nuva ei voi enää syntyä.

Kyvyt Muokkaa

  • Voimat: Akamailla oli Maan, Kiven ja Tulen elementtivoimat. Hän pystyi käyttämään niitä joko yhdessä tai erikseen. Akamai Nuvalla olisi ollut suurempi hallinta näihin voimiin.
  • Naamio: Akamai kantoi Kanohi Aki, Suurta Rohkeuden naamiota. Akamai Nuvan naamio olisi ollut Aki Nuva.
  • Välineet: Akamai kantoi Tulimiekkaa sekä nuijaa. Vaikka Akamai Nuvan muodostaneilla Toa Nuvilla olisikin ollut Mukautuva haarniska, ei Akamai Nuvalla olisi ollut sitä.
Akamai.png

Toa Kaita Akamai settimuodossa

Settitietoa Muokkaa

Akamai oli Tahun, Onuan ja Pohatun yhdistelmä. Ohjeet löytyivät jaettuina kolmen setin rakennusohjeisiin. Vaikka tarinassa Akamailla onkin kultainen Aki, yhdistelmässä hänellä oli punainen Hau. Akamain selässä oli kaksi hammasratasta: ylempää kääntämällä hänen kätensä heiluivat, ja alempaa kääntämällä liikkuivat hänen jalkansa.

Akamai Nuva.png

Akamai Nuva

Akamai Nuva oli Tahu Nuvan, Onua Nuvan ja Pohatu Nuvan yhdistelmä. Tälläkin kertaa ohejet olivat kolmessa osassa rakennusohjeissa. Akamai Nuvan selässä oli kaksi hammasratasta, joita kääntämällä saman puolen käsi heilui.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki