FANDOM

Akamu
Akamu.png
Henkilö
Laji Matoran (Onu-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Käsityöläinen
Ryhmät Ei tiedossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Maan elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton jalon Kanohi Raun muotoinen naamio
Välineet Ei ole

Akamu on Käsityöläinen joka asui Mata Nuilta. Hänen ammattinsa Metru Nuilla oli tuntematon. Hän on nykyään Spherus Magnalla.

Elämäkerta Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Akamun ammatista Metru Nuilla ei ole tietoa, eikä hänen elämästäkään siellä juuri tiedetä mitään. Jossain vaiheessa Teridax vangitsi hänet Matoransäiliöön. Toa Metrut pelastivat kuitenkin hänet, ja muut vangitut Matoranit Mata Nuin saarelle. Säiliöiden vaikutuksesta Akamu alkoi pikkuhiljaa heikentyä pienempään olomuotoon.

Mata Nui Muokkaa

Akamu heräsi Mata Nuilla pienemmässä ja heikomassa olomuodossa ja oli muiden Matoranien tapaan menettänyt muistinsa Metru Nuista. Siitä huolimatta, Turaga Whenuan avustuksella, Onu-Matoranit rakensivat Onu-Koron, hyödyntänen Ilmalaivojen osia.

Mata Nuilla, Akamu oli Käsityöläinen, joka kehitti rännin, jolla voi kerätä Protodermistä. Hän ja muut Onu-Matoranit jättivät väliaikaisesti Onu-Koron, Bohrok-invaasio alkoi. Myös Akamu uudelleenrakennettiin muiden Matoranien tapaan, kun Bohrok-Kalit oli lyöty. Rahkshien hyökätessä Onu-Koroon, Akamu lähti pois sieltä muiden Onu-Matoranien kanssa.

Paluu Metru Nuille Muokkaa

Akamu auttoi Veneiden rakentamisessa myös, jotka oli tehty kuljettamaan Matoranit takaisin Metru Nuille. Hän auttoi korjaamaan kaupunkia, kun se oli pahasti vahingoittunut Pimeänä aikana.

Teridaxin valtakunta Muokkaa

Kun Teridax valtasi Matoran-universumin, Akamu meni muiden Matoranien tavoin piiloon Arkistoihin. Myöhemmin kaikki Matoran-universumin asukkaat jättivät robotin ja lähtivät Spherus Magnalle, Bara Magnan taistelun jälkeen.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki