FANDOM

BIONICLE Challenge
Challenge-mainmenu.png
Videopeli
Kehittäjä Kiloo ApS.
Julkaisija Kiloo ApS.
Lajityyppi Ajopeli
Alustat Matkapuhelimet
Julkaisu

2007

BIONICLE Challenge on vuonna 2007 julkaistu ajopelin tavoin toimiva liitokilpailupeli matkapuhelimille.

PelimekaniikkaMuokkaa

Challenge on yksinkertainen ylhäältä kuvattu ajopeli. Hahmo liikkuu eteenpäin automaattisesti. Painamalla oikealle tai vasemmalle hahmo kääntyy sille puolelle, joka on sen oikealla tai vasemmalla puolella. Hahmo voi myös vahingoittaa toista kiekolla tai muulla esineellä (jos on). Kilpailussa on aina kolme osanottajaa, joista yksi on pelaaja itse. Muut osanottajat ovat kumpikin toinen niistä hahmoista, joita pelaaja ei käytä.

Challenge-gameplay.png

BIONICLE Challengen pelinäkymä.

Peliruudun yläreunassa on kaksi eri mittaria. Punainen on energiamittari. Radalla olevien vihollisten tai toisten pelaajien hyökkäykset sekä toisiin pelaajiin törmääminen vähentää energiaa. Keltainen taas on polttoainemittari. Polttoainetta kuluu koko ajan, ja sitä voi saada lisää kulkemalla keltaisista polttoainealueista. Kumman tahansa mittarin tyhjentyminen tuhoaa pelaajan, jolloin hän ilmestyy hieman tuhoutumiskohtaa taaemmaksi hetken kuluttua täysin mittarein.

AlueetMuokkaa

Alueet vaikuttavat hahmoihin, jotka kulkevat niiden päältä. Alueet ovat radoissa aina tietyissä kohdissa.

  • Kiihdytysalue: Nopeuttaa hahmon kulkua hetken ajan.
  • Polttoainealue: Antaa hahmolle hieman lisää polttoainetta.

EsineetMuokkaa

Esineitä ilmestyy satunnaisesti radalle. Koskettamalla esineeseen saa sen käyttöönsä.

  • Korjaus: Palauttaa energiamittarin täyteen.
  • Suoja: Antaa väliaikaisen suojauksen hyökkäyksiltä.
  • Sininen Zamor: Toimii aseena. Aktivoituna hidastaa lähellä olevia vastustajia.
  • Keltainen Zamor: Toimii aseena. Aktivoituna vähentää lähellä olevien vastustajien polttoainetta.
  • Punainen Zamor: Toimii aseena. Aktivoituna vahingoittaa lähellä olevia vastustajia.

PelimuodotMuokkaa

Tournament (turnaus)Muokkaa

Tässä pelimuodossa pitää kilpailla kaikilla pelin 15 radalla käyttäen aina samaa hahmoa. Jokaisessa kilpailussa pitää tulla ensimmäiseksi, jotta pääsee seuraavaan, muuten täytyy yrittää rataa uudelleen.

Single game (yksittäinen peli)Muokkaa

Tässä pelimuodossa pelaaja saa valita vaikeusasteen (helppo, normaali tai vaikea), hahmon ja radan, ja pelata näillä asetuksilla yksittäisen kilpailun.

Challenge-hahmovalinta.png

Hahmon valitsemisnäkymä Challengessa.

PelihahmotMuokkaa

  • Matau (Toa Metru): Kuluttaa polttoainetta hitaiten. Kestävyys on hieman hyökkäystä parempi.
  • Kualus (Rahaga): Hahmoista kestävin. Hyökkäys on hieman polttoaineen kulutusta parempi.
  • Nuparu (Toa Inika): Paras hyökkäys. Polttoaineen kulutus on parempi kuin kestävyys.

RadatMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki