FANDOM

“Nyt Mata Nui on sellainen, mitä se oli ennen. Kaikki, jotka eivät kuulu tänne tuhoutuvat... alkaen teistä!”
— Gahdok, What Lurks Below
Cahdok ja Gahdok
Bahrag.png
Henkilö
Laji Ainutlaatuisia
Sukupuoli Naiset
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Bohrok-parvien kuningattaret
Ryhmät Bohrok-parvet
Kyvyt ja varusteet
Voimat Jään, Kiven, Maan, Tulen ja Veden elementaalivoima, happovoima, telepatia, illuusio, symbioosi
Välineet Ei ole

Bahragit, Cahdok ja Gahdok, ovat Bohrok-parvien kuningattaria.

Elämänkerrat Muokkaa

Luodessaan Matoran-universumia, Suuret olennot loivat Bahragit johtamaan Bohrok-parvia, kun parvien tulisi aika herätä. Bahragit laitettiin asumaan Mata Nuin kasvoissa oleviin luoliin yhdessä Bohrokien kanssa. Luolissaan Bahragit loivat mutageenien avulla kuusi elittii Bohrokia, Bohrok-Kalit, sekä jollain mystisellä tavalla Kranoja. He loivat Kranoista myös Krana-Kaleja.

Myöhemmin, Makuta Teridaxin voittamisen jälkeen Makuta lähetti Bohrok-parville äänisignaalin joka herätti Bahragit ja parvet, jolloin Mata Nuin saaren puhdistus alkoi.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Bahragit osaavat luoda Kranoja tiputtamalla joitakin tuntemattomia esineitä sähköiseen Protodermikseen.
  • Voimat: Bahrageilla on Tulen, Jään, Veden, Maan, Ilman, Kiven ja Hapon hallintakyky. Ne omaavat myös voiman luoda illuusion, jota ei voi rikkoa. Bahragit pystyvät myös puhumaan Kranoille telepaattisesti. Ne elävät symbioosissa, sillä ne ottavat toisiltaan voimaa. Mitä lähempänä ne ovat toisiaan, sitä voimakkaampia ne ovat. Ne voivat myös tehdä ison suojakentän joka pitää Exo-Toankin poissa tieltä.

Esiintymiset peleissä Muokkaa

BIONICLE: Matoran Adventures Muokkaa

BIONICLE: Matoran Adventuresissa Bahragin kaksoset ovat yksi päävastuksista. Kun Onu-Wahin tason on mennyt Bahragit tulevat. Heillä on pelissä Muakan päät ja he hyökkäävät pelaajan kimppuun käyttämällä aseinaan leukojaan ja he iskevät pelaajana tulipalloja.

BIONICLE Heroes (GBA) Muokkaa

Bionicle Heroesin GBA-versiossa on kolmen värisiä Bahrageja. Ruskeavihreitä, turkooseja ja mustia. Bahrageilla on kyky teleportata ja hyppiä pelaajan päälle. Bahrageihin pitää ampua enemmän panoksia kuin tavallisiin vihollisiin.

Lainauksia Muokkaa

“Kaikki Bohrokien voimat kuuluvat meille!Jos Tuli ei vahingoita teitä, niin maistakaapa Kiveä!”
— Gahdok, The End of the Toa?

“Te uskalsitte haastaa Bohrok-parvet? Teillä ei ole toivoa! - Tehtävä vielä onnistuu!”
— Gahdok, The End of the Toa?

Triviaa Muokkaa

  • Bahragit kutsuvat Toia veljikseen, koska he palvelevat samaa suurta voimaa, Mata Nuita.
  • Matoranit luokittelevat Bahragit Raheiksi.
  • Cahdok on sininen kuningatar, ja Gahdok on punainen kuningatar.

Settitietoa Muokkaa

Cahdok ja Gahdok julkaistiin isona laatikkosettinä kesällä, sisältäen 630 osaa. Ne pystyi yhdistämään myös ohjeiden lopussa olevien toisien ohjeiden mukaan, luoden ei tarinassa esiintyneen titaanin.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki