FANDOM

Brakas
Brakas.jpg
Rahi-laji
Luoja Tuntematon
Elinympäristö Viidakko
Voimat Ei tiedossa
Tilanne Ei tiedossa

Brakasit ovat apinamaisia Raheja.

Biologia Muokkaa

Brakasit ovat ruskeita ja niillä on neljä jalkaa ja häntä. Brakasit tunnetaan niiden tunnusomaisesta 'kau kau'-äänestä, joka on matoraneista ärsyttävä. Brakasit eivät ole vaarallisia, mutta suuri lauma niitä voi ajaa Matoranit pois. Ne päästelevät "kau kau" ääntä josta Kau Kau -sauva on saanut nimensä. Brakasit tapaavat ryöstää hedelmiä ruoakseen.

Historia Muokkaa

Tuntematon Makuta loi Brakasit nestemäisellä Protodermiksellä ja Viruksilla asuttamaan Matoran-universumia.

Metru Nui Muokkaa

Metru Nuilla Brakasit asuivat Ga-Metrussa ja Le-Metrussa vapaana. Ne kuitenkin ärsyttivät Matoraneja siinä määrin, että he pyysivät Turaga Dumea kieltämään ne. Dume suostui ja Vahkit määrättiin keräämään yhteen kaikki Brakasit, jotka sitten vietiin Arkistoihin Onu-Metrussa. Suuren Mullistuksen aikana Arkistot tuhoutuivat ja Brakasit pääsivät vapaiksi. Ne lähtivät Metru Nuilta Mata Nuin saarelle. Jotkin jäivät kuitenkin saarelle ja Rahagat pyydystivät niitä.

Mata Nui Muokkaa

Brakasit asettuivat Le-Wahin alueelle. Siellä ne varastelivat hedelmiä kylän varastoista. Matoranit alkoivat, jostakin kumman syystä, kutsua Turaga Mataun sauvaa 'Kau Kau-sauvaksi', Brakasin 'kau kau'-huudon mukaan.

Voya Nui Muokkaa

Brakaseja asui myös Eteläisellä mantereella, ainakin Voya Nuin kylän lähiseudulla. Nämä Brakasit asuivat kelluvalla saarella tuhat vuotta, mutta eivät ehkä selvinneet saaren lähtiessä takaisin Matoran-universumiin.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki