FANDOM

Tahu Nuva.png

Kuva elokuvasta Valon Naamio.

Elokuvat ovat suosittu mediamuoto. Elokuva on liikkuvasta kuvasta ja äänestä muodostuva kokonaisuus.

BIONICLE-aiheisia kokopitkiä elokuvia on julkaistu tähän mennessä yksi kolmen osan sarja, trilogia, sekä neljäs elokuva. Näiden lisäksi LEGO Group on tilannut monia mainos- sekä lyhytelokuvia BIONICLE-settien mainostamiseen sekä verkkosivustollaan esittämiseen. Tällaisia videoita kutsutaan animaatioiksi.

ElokuvatMuokkaa

Toa Hordika.png

Toa Hordikoita elokuvassa Varjojen Verkko

Ackar saa tulivoiman.png

Ackar ja hänen toverinsa Legendan paluu -elokuvassa

Kokopitkiä BIONICLE-elokuvia on julkaistu neljä. Kaikki perustuvat yhden vuoden tarinaan ja kaikki on tehty tietokoneanimaatiolla. Elokuvat on myös käännetty ja jälkiäänitetty suomeksi.

Ensimmäinen trilogia (2003-2005) Muokkaa

Ensimmäinen BIONICLE-elokuva, Valon Naamio julkaistiin 2003. Se aloitti LEGO Groupin ensimmäisen, Miramax-elokuvayhtiön kanssa yhteistyössä tehdyn trilogian.

Kesken jäänyt toinen trilogia Muokkaa

Neljäs BIONICLE-elokuva, Legendan paluu, julkaistiin syksyllä 2009. Sen teki LEGO Groupin kanssa yhteistyössä Threshold Animation Studios. Alun perin Thresholdin piti tehdä kokonainen uusi BIONICLE-elokuvatrilogia vuosina 2009-2011, mutta kun LEGO päätti lopettaa BIONICLE-tuotesarjan alkuvuoden 2010 jälkeen, vuosien 2010 ja 2011 elokuvat peruttiin.

Animaatiot Muokkaa

Animaatioiksi kutsutaan LEGO Groupin tilaamia lyhytelokuvia, joita käytetään enimmäkseen BIONICLE-settien mainostamiseen. Mainosanimaatiot ovat CGI-tietokonegrafiikalla valmistettuja, yleensä hyvin lyhyitä videoita. Niitä voi katsoa BIONICLE-sivustoilla, ja niitä käytetään myös settien TV-mainoksissa. Verkkoanimaatiot taas ovat yleensä vain BIONICLE-sivustoja varten tehtyjä, usein tarinaa kertovia animaatioita, joiden graafinen tyyli vaihtelee. On myös muita animaatioiksi lueteltuja videoita.

Mainosanimaatiot Muokkaa

Katso Animaatiot.

Verkkoanimaatiot Muokkaa

Muut animaatiot Muokkaa

On olemassa myös animaatioiksi luettavia videoita, jotka eivät kuulu kumpaankaan kahdesta yllämainitusta luokasta. Nämä ovat esimerkiksi muita BIONICLE-tuotteita kuin settejä mainostavia videoita, elokuvien testivideoita sekä videoita, joiden tarkoitusta tai lähdettä ei tunneta.

Katso Animaatiot.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki