FANDOM

Exo-Toa
Sarjakuva Tahu Exo-Toa.png
Robotti
Luoja(t) Nynrah-haamut
Voimat Ei ole
Välineet Nyrkkeilykynsi, Sähköraketti
Tilanne Toiminnassa

Exo-Toat ovat haarniskapukuja jotka Nynrah-saaren Matoran-käsityöläiset, Nynrah-haamut loivat Makutain veljeskunnan käskystä.

Historia Muokkaa

Nynrah haamut loivat Exo-Toat Makutan Veljeskunnalle ja Vortixxit parantelivat niitä. Niitä käytettiin kahteen tarkoitukseen: Suojelemaan veljeskuntaa Bohrokeilta ja suojelemaan veljeskunnan linnaketta.

Makutoiden muuttuessa Antidermiksesi Mutran ja Chirox kokeilivat uusia voimiaan mennen Exo-Toien sisälle.

Kun Iruini ja Norik hyökkäsivät linnoitukseen he tuhosivat monia Exo-Toa pukuja.

Kun Suuri Mullistus iski, Steltin Makutan haarniska hajosi. Hän oli kehonsa korjauksen ajan Exo-Toa-haarniskassa.

Tahu löytää Exo-Toan.

Toa Matat käyttivät Exo-Toa haarniskoita Bohrok Sodan aikaan kun yrittivät tuhota Bahragit. Kuitenkin Tahu huomasi että Haarniska estää Elementaalivoimien käytön ja he jättivät Haarniskat.

Kun Toa Nuvat palasivat pysäyttämään Bohrok-Kalien yritys vapauttaa Bahragit Toa-häkistä, he huomasivat Exo-Toien taistelevan ilman ohjaajaa Bohrok-Kaleja vastaan. Kuusi eliitti Bohrokia tuhosivat Exo-Toat. Kun Bohrok-Kalien hallitsemattomat voimat kääntyivät kantajiaan vastaan Gahlok Kalin Magnetismi voimat hautasivat hänet tuhoutuneiden Exo-Toien alle.

Sen jälkeen kun Turaga Vakama kertoi Metru Nuin kaupungista, Onu-Matoran keksijä Nuparu salakuljetti Exo-Toien paloja Metru Nuille. Mitä hän aikoi niillä tehdä on epätiedossa.

Teridaxin valtakunta Muokkaa

Kun Makuta Teridax otti universumin hallintaansa hän lähetti Exo-Toia vahtimaan universumia. Metru Nuilla Macku pelastui täpärästi Exo-Toilta jolloin hänen jalkansa vääntyi. Karzahnilla Tahun, Lariskan, Guardianin, Kopeken ja Krahkan luokse tuli joukko Exo-Toia jotka antoivat vastarintalaisille vain kaksi vaihtoehtoa, joko kuolla tai uudelleen kouluttautua Metru Nuilla. Kuitenkin Onua saapui paikalle luoden railon maahan ja Exo-Toat hautautuivat.

Exo-Toan välineet.png

Exo-Toan välineet: nyrkkeliykynsi ja sähköraketti

Ominaisuudet Muokkaa

Exo-Toien sisään voi tavallinen Toa-soturi mennä. Niillä on myös keinotekoinen äly eli ne voivat toimia itsenäisesti.

Exo-Toalla on aseinaan nyrkkeilykynsi toisessa ja sähköraketti toisessa kädessä.

Lainauksia Muokkaa

“Kaikki te! - Menkää haarniskoihin! Ne jumittavat elementtivoimamme, mutta ne ovat ainoa toivomme.”
— Toa Mata Tahu, The End of the Toa?

“Vaikka haarniskat ovat tyhjiä, ne vastustavat meitä... Mutta Äänen voima kaataa ne!”
Kohrak-Kal, A Matter of Time...
Exo-Toa setti.png

Exo-Toa settinä

Settitietoa Muokkaa

Exo-Toat julkaistiin vuonna 2002 kesällä, sisältäen 378 osaa. Exo-Toan mukaan sinne voi pistää vain Toa Mata Tahun, mutta myös Galin, Lewan ja Kopakan voi pistää sinne (Onuaa ja Pohatua ei saanut sinne helposti). Exo-Toien ohjeissa oli myös toinenkin robotti, minkä sen osista pystyi tekemään.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki