FANDOM

Gametruaukio.PNG

Ga-Metru Visorakien vallassa

Ga-Metru on veden alue Metru Nuilla ja se on Metru Nuin henkinen ja opettava keskus.

Historiaa Muokkaa

Kun Metru Nuita rakennettiin, Ga-Metru oli toinen paikka joka tehtiin.

Ga-Metrua on usein sanottu Metru Nuin rauhallisimmaksi ja hengellisimmäksi kaupungin osaksi josta myös Suuri Henki piti eniten. Kaupunginosassa on myös Suuri Temppeli jota monet pitävät Metru Nuin tärkeimpänä paikkana heti Coliseumin jälkeen. Ga-Metrussa pumpataan Protodermistä muiden Metrujen käyttöön.

Ga-Metrussa on paljon kouluja ja yliopistoja joiden takia monet Matoranit tulevat tänne saamaan enemmän tietoa. Yleensä vain Ga-Matoranit pääsevät näihin kouluihin mutta Ko-Matoranienkin on tiedetty päässeen vaihto-oppilasohjelman avulla. Joka vuosi monet Matoranit lisäävät tietojaan historiasta, kielestä, tieteestä ja monista muista. Matkailijat jotka päätyvät kaupunginosaan ovat tervetulleita katsomaan oppilaita opiskelemassa, ja jopa istumaan kesken luennon. Luentojen kuuntelu on suosittua Onu- ja Ko-Matoranien keskuudessa. Luentojen suuren määrän takia monet Matoranit eivät osanneet valita ensimmäistä luentoaan. Ga-Metrussa on myös Protodermis laboratorioita joissa tieteentekijät yrittävät löytää keinoa käyttää Nestemäistä protodermistä ja luoda synteettisesti sähköistä Protodermistä. Näitä tilaisuuksia pääsivät vierailijat katsomaan mutta peremmälle kammioihin heillä ei ollut asiaa. Ga-Metrun Vahkit, Bordakhit pitivät tarkkaan huolen siitä etteivät ulkopuoliset menneet näihin kokeisiin.

Suuren Mullistuksen aikaan Ga-Metru tuhoutui pahoin kuten muutkin kaupunginosat Metru Nuilla. Visorakien vallattua kaupungin Ga-Metru oli täynnä verkkoja mutta Keetongu, Rahagat ja Turaga Dume siivosivat verkot. Noin tuhat vuotta myöhemmin Matoranit, Toa Nuvat ja Turagat palasivat Metru Nuille ja aloittivat saaren kunnostamisen. Artakhan sauvaa käytettäessä koko Ga-Metru korjautui entiselleen.

Huomionarvoisia asukkaita Muokkaa

Maamerkit Muokkaa

Matoranien ruokintapiste Muokkaa

Matoranien ruokintapiste on paikka, jonne Matoranit tulevat kerran vuodessa palauttamaan energiaansa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki