FANDOM

“Vau, sinä saat Kongun näyttämään todella komealta. Olet melkein yhtä ystävällinen kuin hän.”
Toa Mahri Hewkii, The Death of Mata Nui
Gadunka
Gadunka.png
Rahi-laji
Luoja Tuntematon
Elinympäristö Onkalo, Metru Nui
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Yleinen

Gadunka on vedessä elävä Rahi-laji. Gadunkat ovat hyvin pieniä.

Biologia Muokkaa

Gadunka on pieni sininen merieläin. Sillä on kaksi jalkaa ja kaksi monikyntistä kättä sekä pää, joka on suuri suhteessa koko kehoon. Gadunkan suussa on terävät hampaat. Se osaa liikkua kävelemällä sekä uimalla. Se ääntelee karjumalla, mutta ääni on sen koon vuoksi hiljainen.

Gadunka elää merenpohjassa. Se on vähä-älyinen olento, jonka ainoat kutsumukset ovat syöminen ja selviytyminen. Se valtaa itselleen pienen reviirin, yleensä palan riuttaa tai kiveä, ja puolustaa sitä.

Historia Muokkaa

Tuntematon Makuta loi Gadunka-lajin nestemäisellä Protodermiksellä ja Viruksilla asuttamaan Matoran-universumia. Gadunkat asuivat Tyrmän ja Metru Nuin merissä.

Noin 1000 vuotta sitten Suuri mullistus rikkoi Tyrmän, ja sieltä saattoi kulkea Aqua Magnan planeetan mereen. Kyseisessä kohdassa olivat Mustat vedet, jonne myös joitakin Gadunkoita kulki.

Suurentunut Gadunka Muokkaa

Tämä suurentunut Gadunka oli alunperin tavallinen lajinsa jäsen. Kun Barrakit, jotka olivat myös Mustissa vesissä, löysivät Elämän naamion, he veivät sen liittolaisensa Nocturnin säilytettäväksi Torahammasvalaan hampaiksi kutsutulle kivimuodostelmalle. Gadunka kulki naamion luo, kun Nocturn oli asettanut sen maahan, luullen sitä kiveksi, jonka alle voisi suojautua. Se altistui naamion energioille ja suureni.

Sen vaistot laittoivat sen ajattelemaan Ignikaa, jonka siltä otti pois Nocturn, kuulusen sille. Nähtyään Barrakit, se hyökkäsi niiden kimppuun, mutta nähtyään Toa Mahri Hewkiin, hän hyökkäsi Toan kimppuun Barrakien sijasta. Saadakseen reilun pelin edun, Toa yritti voittaa Gadunkan sen fyysisisen kokon avulla.

Se kuitenkin pienentyi takaisin normaali kokoonsa yrittäessään ottaa naamion ja joutui Takea-hain ruuaksi.

Kyvyt Muokkaa

  • Välineet: Suurentunut Gadunka käytti Mustekalalaukaisinta, minkä se löysi merenpohjasta. Kun se muuttui takaisin normaaliin kokoonsa, se ei voinut käyttää enää mustekalalaukaisinta.Gadunkojen luonnolliset aseet ovat kynnet.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 15
 
Ketteryys: 9
 
Sitkeys: 15
 
Älykkyys: 5

Lainauksia Muokkaa

“Niin, se on vanha kaverini. Harmi, ettei täällä ole niitä räjähtäviä madu-hedelmiä niin kuin vanhalla saarellamme. Olisin opettanut Gadunkan noutamaan.”
— Hewkii suurentuneesta Gadunkasta, Downfall

Settitietoa Muokkaa

Suurentunut Gadunka julkaistiin titaani- eli suurena settinä loppuvuonna 2007. Setti sisälsi 176 osaa. Setin pää hohtaa pimeässä. Gadunkalla oli aseina Kummassakin kädessä kynnet, yksi Mustekalalaukaisin ja hampaat. Setissä tuli myös kaksi merimustekalaa mustekalalaukaisimeen.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki