FANDOM

Gahlok Va
Gahlok Va
Robotti
Luoja(t) Suuret olennot
Voimat Ei ole
Välineet Kiipeilykoukku
Tilanne Unessa

Gahlok Vat ovat Suurten olentojen luomia Bohrok Va -robotteja. Niiden tarkoitus on auttaa Gahlok-parvia tiedustelijoina.

Historia Muokkaa

Suuret olennot loivat Gahlok Vat 100 000 vuotta sitten, kuten muutkin Bohrok Vat. Gahlok Vat asetettiin horrokseen Bohrok-pesiin.

Gahlok Va sarjakuva

Gahlok Va -ryhmä

Kun Toa Matat kukistivat Makuta Teridaxin, Teridax loi äänisignaalin, joka herätti Bohrok-parvet. Gahlok Vatkin heräsivät ja ryhtyivät auttamaan Gahlokeja Mata Nuin saaren puhdistamisessa. Gahlok Vat toivat uusia Kranoja niille Gahlokeille, jotka olivat omansa menettäneet. Oletettavasti Gahlok Vat auttoivat Gahlokeja myös hyökkäyksessä Onu-Koroon.

Vaikka Toa Matat kukistivatkin Bahragit, Bohrok Vat jatkoivat ohjelmointinsa mukaista toimintaa. Aluksi ne auttoivat kylien korjaamisessa, mutta Bohrok-Kalien ilmestyessä ryhtyivätkin avustamaan heitä. Eräs Gahlok Va toi Pahrak-Kalille uuden Krana-Kalin, kun Jaller oli varastanut edellisen. Bohrok-Kalien epäonnistuttua Bahragien herättämisessä Gahlok Vat palasivat Bohrok-pesiin ja vaipuivat horrokseen.

Kuukausia myöhemmin Toa Nuvat palasivat Mata Nuille ja vapauttivat Bahragit Protodermis-häkistä. Bahragit puolestaan herättivät Bohrokit ja Bohrok Vat ja lähettivät ne tasoittamaan Mata Nuin saaren. Parvien onnistuttua tehtävässään ne palasivat jälleen kerran horrokseen.

Ominaisuudet Muokkaa

Tahnok Va sarjakuva

Monia Bohrok Vaita Bohrok-pesässä

Gahlok Vat ovat täysin mekaanisia ja Bohrokeista poiketen ne eivät tarvitse Kranaa toimiakseen. Ne kantavatkin Kranoja siksi, että voivat viedä uuden Kranan omansa menettäneelle Gahlokille.

Gahlok Vat liikkuvat hitaasti, mutta pysähtyvät harvoin. Gahlok Vaiden vasemman käden tilalla on koukku, joka on niiden apuna kiipeilyssä. Gahlok Vat toimivat usein myös meressä.

Gahlok Vailla on kyky yhdistyä kahden muun Bohrok Van kanssa Bohrok Va Kaitaksi.

Settitietoa Muokkaa

Gahlok Va julkaistiin settinä keväällä 2002 viiden muun Bohrok Van kanssa. Setti sisälsi violetin Kranan. Gahlok Va -setti julkaistiin myös mainossettinä Japanissa Kabaya-karkkien mukana.

Gahlok Vain voi yhdistää Kohrak Van kanssa ja rakentaa Hapakan. Gahlok Van ja Kohrak Van voi yhdistää myös Lehvak Van kanssa, jolloin voi rakentaa Bohrok Va Kaitan.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki