FANDOM

Guurahk
250px-Comic Guurahk.png
Rahkshi
Voima
Hajottaminen
Välineet
Hajotuksen sauva
Tilanne
Jotkin yksilöt tuhoutuneet

Guurahkit ovat murtamisen Rahksheja. Guurahk syntyy kun Kraata-Ul pudotetaan sähköiseen protodermikseen. ja muuttuu elottomaksi Rahkshi.haarniskaksi. Haarniskan sisään laitetaan sitten samanlainen Kraata-Ul ohjaamaan ja näin syntyy Rahkshi.

Historiaa Muokkaa

Metru Nuilla Arkistoissa oli napattu Guurahk, joka pakeni Arkistoista ja tuhoutui myöhemmin yhdessä muiden Metru Nuin Rahkshien kanssa Voporakin ikäännyttävään kilpeen.

Makuta Teridax loi Guurahkin, Turahkin, Vorahkin, Panrahkin, Kurahkin ja Lerahkin ja laittoi heidät säiliöihin maanalaiseen luolaansa. Kuullessaan Valon Naamion löytymisestä, hän laittoi Kraatan Panrahkin, Guurahkin ja Lerahkin haarniskoihin ja laittoi nämä etsimään naamiota. Kolmikko nousi Mangaiasta ja hyökkäsi Gali Nuvan kimppuun joka pakeni. Sitten he lähtivät Ta-Koroon etsimään Takuaa. Sen jälkeen kun Guurahk ja toiset Rahkshit olivat taistelleet Galia ja Tahua vastaan Ta-Korossa, he tuhosivat paikan ja lähtivät lentämään pois kylästä. Ta-Korossa, Gali pelasti Hahlin Guurahkilta.

Myöhemmin Rahkshit taistelivat toisen kerran Toa Nuva Tahua, Galia ja Lewaa vastaan. Guurahk loi voimillaan railon johon Gali melkein putosi ja oli tulossa tappamaan Toaa, kunnes Lewa tuli paikalle ja lennätti Guurahkin keskelle Tahun ja Lerahkin taistelua. Tämän jälkeen Rahkshit vangitsivat Toat Lerahkin myrkyttämien kivien alle. Guurahk oli myös vastuussa Onuan, Pohatun ja Turaga Whenuan vangitsemisesta Kraata-luolaan.

Guurahk ja toiset Rahkshit jahtasivat tämän jälkeen Takuaa ja Jalleria Ko-Koroon, missä he joutuivat Kopakan jäädyttämiksi.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Guurahkit ovat taitavia ja väsymättömiä metsästäjiä ja voivat odottaa kohdetta piilossa tunteja, tarkaillen sen voimakkuuksia ja heikkouksia.
  • Voimat: Guurahkit osaavat lentää. Ne hallitsevat murtamisen voimaa jota ne voivat ampua käsistään tai sauvoistaan-.

Varusteet Muokkaa

Hajotuksen sauva.png

Hajotuksen sauvan kärkiosa

Yleensä Guurahkeilla on aseinaan Hajotuksen sauva, jonka kautta ne kanavoivat Hajotusvoimiaan ja lähitaistelevat. Lentäessä sauvojen päistä tulee työntöenergiaa. Hajotuksen sauvat syntyvät Guurahkien mukana.

Setti-infoa Muokkaa

Guurahk julkaistiin vuonna 2003 kanisterisettinä. Guurahkin mukana tuli Sininen Kraata-Ul ja Hajotuksen sauva. Guurahkin osat pystyy yhdistämään Panrahkin ja Vorahkin osien kanssa luoden Rahkshi Kaita Von.

EsiintymisetMuokkaa

KirjatMuokkaa

SarjakuvatMuokkaa

Muut kaanonisetMuokkaa

EpäkaanonisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki