FANDOM

“Kuka minä olen kiistämään kuuluisuutta ja loistoa, vaikken eläisikään nähdäkseni sitä?”
— Hafu, Mata Nui Online Game

Hafu
Hafu setti.png
Henkilö
Laji Matoran (Po-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Veistäjä, Kolhii-pelaaja
Ryhmät Kirjurin komppania (ennen)
Kyvyt ja varusteet
Voimat Kiven elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton jalon Kanohi Rurun muotoinen naamio
Välineet Kiekonheitin (ennen), Bambukiekko (ennen), Kolhii-maila

Hafu on veistämistaidoistaan tunnettu Po-Matoran ja Turaga Onewan vasen käsi.

Elämäkerta Muokkaa

Metruan Hafu.png

Hafu Metru Nuilla

Metru Nui Muokkaa

Alunperin Hafu eli veistäjänä Po-Metrussa Metru Nuilla. Makuta Teridaxin käskystä Vahkit laittoivat kaikki Matoranit Matoran-säiliöihin horrokseen. Toa Metrut pelastivat heidät ja veivät heidät Mata Nuille.

Mata Nui Muokkaa

Toa Metrut käyttivät Toa-voimansa herättääkseen Matoranit ja muuttuivat samalla Turagoiksi. Matoranit olivat kuitenkin säiliöissä vietetyn ajan takia kutistuneet ja menettäneet muistinsa.Turaga Onewan johdolla Hafu ja muut Po-Matoranit rakensivat Po-Koron.

Hafua oli kutsuttiin mestariveistäjäksi kylässään Po-Korossa. Tämän takia hänen tunnettiin pöyhkeilevän usein veistotaidoillaan. Yhdessä hänen tekojensa joukossa ovat liittyminen Kirjurin komppaniaan, omien patsaidensa kaataminen estääkseen Tahnokeja ja Po-Koron Kolhii-joukkueen maalivahdiksi tuleminen. Hafu antoi veistotunteja kaikille jotka halusivat.

Sen jälkeen hän palasi Metru Nuille.

Teridaxin valtakausi Muokkaa

Kun Teridax paljasti olevansa Suuren hengen ruumiissa, Hafu oli niitä harvoja Matoraneja jotka jaksoivat uhmata Ahkmouta, josta oli tullut Metru Nuin hallitsija. Hän, Kapura ja Macku löysivät Arkistoista Toa Tuyetin joka sanoi olevansa voimakas liittolainen Makutaa vastaan, koska hänellä on Nui-kivi ja hän on kuollut tuhansia vuosia sitten.

Kulkiessaan Arkistoissa Kapuran ja Tuyetin kanssa he kohtasivat Tren Kromin Lewan kehossa, ja vaikka luulivatkin tätä Lewaksi, Hafun mielestä hän käyttätytyi oudosti. Yöllä nelikko poistui Arkistoista ja matkasi kohti Coliseumia, mistä Tren Krom halusi lähettää viestin Mata Nuille. Hafu ei uskonut sitä mahdolliseksi, muttei saanut "Lewalta" kunnon vastausta asiaan.

Luonne Muokkaa

Hafu on todella ylpeä luomuksistaan. Hän kerskailee mielellään kaikille, jotka suostuvat kuuntelemaan.

Hafu.png

Hafu Kolhii-varusteissaan Valon naamiossa

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Hafu on erittäin taitava veistäjä, ja hänen töitään arvostetaan suuresti. Hafu on myös hyvä Kolhii-pelaaja.
  • Voimat: Hafu omaa kiven elementtivoiman, mutta ei pysty käyttämään sitä.
  • Välineet: Veistäessään Hafu käyttää hakkumaista vasaraa. Kolhiita pelatessaan hän käyttää Kolhii-mailaa ja maalivahtina ollessaan kilpeä.
  • Naamio: Alunperin Metru Nuilla Hafu kantoi voimatonta Jaloa Rauta. Seuraavan tuhannen vuoden aikana hänen naamionsa vaihdettiin voimattomaan Jaloon Ruruun.

Lainauksia Muokkaa

“Toinen Hafun alkuperäinen!”
— Hafu, Mata Nui Online Game

Kulissien takana Muokkaa

Mata Nui Online Gamessa Hafun ja Taipun Kanohit olivat vaihtuneet. Naamiot pysyivät samoina Bohrok Online Animaatioissa ja Bohrok-Kal Online Animaatioissa, mutta Mata Nui Online Game II: The Final Chroniclessa Taipulla ja Hafulla oli omat Kanohinsa.

Settitietoa Muokkaa

Hafu.jpg

Hafu heikennyttyään Matoran-säiliöössä

Hafu julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2001 PowerPack-setissä. Hafu-hahmossa oli kahdeksan osaa.

Hafu julkaistiin uudelleen vuonna 2003 korjatussa muodossaan yhtenä kuudesta pikkusetistä. Tämä setti kooostui 25 osasta.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki