FANDOM

“Heremus oli sanonut, että jos se ei voinut kantaa planeetan fyysistä ydintä sisällään, niin ainakin se voisi kantaa ainakin tämän kerran kauniin planeetan suurta henkeä.”
Angoncen ajatuksia, Journey's End
Heremus
Ei kuvaa.png
Henkilö
Laji Suuri olento
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt Yli 165 000 eR [1]
Ammatti Suuri olento
Ryhmät Suuret olennot

Heremus on Suuri olento, yksi Spherus Magnan entisistä hallitsijoista.

Elämäkerta Muokkaa

Heremus hallitsi Spherus Magnaa yhdessä muiden Suurten olentojen kanssa. Huomattuaan hallintotoimien vievän liikaa aikaa he loivat Elementtilordit johtamaan kuutta planeetan heimoa. Elementtilordien aloitettua Ytimen sodan Suuret olennot yrittivät tuloksetta lopettaa sodan. He hankkivat itselleen Sähköistynyttä Protodermistä ja alkoivat rakentaa valtavaa robottia ja universumia sen sisälle. Heremus osallistui muun rakentamisen ohella Luomisen naamion tekemiseen.[2]

Angonce, toinen Suuri olento, myöhemmin nimesi robotin "Mata Nuiksi", heidän käyttämästä ohjelmointikielen sanasta Suuri henki, kun Heremus oli todennut, että robotti kantaa mukanaan Spherus Magnan henkeä. Kun Baterroja alettiin rakentaa, Heremus osallistui siihen.

Kun Spherus Magna myöhemmin hajosi, Heremus jätti Spherus Magnasta monien muiden Suurien olentojen kanssa.

Vaihtoehtoiset Heremusit Muokkaa

Sulatus Muokkaa

Sulatuksen vaihtoehtoismaailmassa Heremus ja muut Suuret olennot päättivät Mata Nuin sijaan luoda joukon pieniä Toiksi kutsuttuja olentoja. Toat sulattivat Spherus Magnan yhteen ennen Rikkoutumista, ja Suuret olennot jatkoivat planeetan hallitsemista.

100 000 vuotta myöhemmin Heremus tapasi viiden muun Suuren olennon kanssa päätodellisuuden Matoranit Mazekan ja Vultrazin.[3] Suuret olennot halusivat pitää Vultrazia kokeissaan ja antaa Mazekan mennä omaan universumiinsa, mukanaan kuka tahansa olento, jonka hän valitsisi. Mazekan valittua Makuta Teridaxin Suuret olennot lähettivät heidät päätodellisuuteen.

Luonne Muokkaa

Muiden Suurten olentojen tapaan Heremuksella on suuri intohimo luomiseen.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Lähteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki