Fandom

Bioarkistot

Hewkii

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Hewkii
Näytä tiedot olomuodossa:

Hewkii (ennen Huki) on kiven Toa Mahri. Hän oli alunperin Po-Matoran, mutta muuttui myöhemmin Toa Inikaksi ja sitten Toa Mahriksi.

Matoranina Hewkii asui ensin Metru Nuilla ja omisti Kanoka-kiekkoja myyneen kaupan. Suuren mullistuksen jälkeen Toa Metrut veivät hänet Mata Nuille. Hewkii asui Mata Nuilla Po-Korossa ja oli kylän paras Kolhii-pelaaja.

Toana Hewkii oli tiiminsä mukana etsimässä Elämän naamiota, jonka tiimi lopulta sai, Voya Nuilta ja Tyrmästä. Lopulta Toa Matoro käytti naamiota pelastaakseen Mata Nuin ja siirsi muut tiimin jäsenet Metru Nuille.

Elämäkerta Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Metru Nuilla Hewkii oli saaren suosituimman Kanoka-kiekkokaupan omistaja. Hänen myymänsä levyt olivat niin hyviä Akilinin pelaamiseen, että Turaga Dume kielsi muiden Metrujen pelaajia käyttämästä Po-Metrun kiekkoja.

Myöhemmin Vahkit laittoivat hänet Matoran-säiliöön, jossa hän vaipui horrokseen ja menetti muistinsa. Lisäksi hän vähitellen heikkeni ja joutui heikompaan olomuotoon.

Muiden Matoranien säiliöiden tavoin Toa Metrut veivät hänenkin säiliönsä Mata Nuille ja herättivät hänet.

Mata Nui Muokkaa

Huki.jpg

Hewkii sen jälkeen, kun hänen voimansa olivat heikentyneet Matoran-säiliössä

Petollinen Po-Matoran Ahkmou alkoi myydä saastuneita "Komeetta"-nimisiä Kolhii-palloja Po-Koron torilla. Hewkii hankki tällaisen pallon ja sairastui kylänsä ensimmäisenä. Matkaileva Av-Matoran Takua tuli kerran hänen luokseen, mutta lyhyen keskustelun jälkeen sairas Hewkii lähetti hänet pois.

Takua sai myöhemmin selville, että Komeetat olivat Po-Koron taudin syy. Kylän asukkaat heittivät pallot mereen ja Hewkii parani pian.

Toa Inika Muokkaa

Toa Mahri Muokkaa

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Valtakunta Muokkaa

Valtakunnan vaihtoehtoismaailmassa Hewkii selviytyi Mata Nuin kuoleman aiheuttamasta Matoran-universumin tuhoutumisesta. Myöhemmin Rahkshit tappoivat hänet, kun hän ja Pohatu yrittivät tukkia Matoran-universumin tunnelit.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Hewkii on hyvin urheilullinen ja osaa uida. Hän hengitti vettä Mahri Nuilla, mutta sai kyvyn hengittää ilmaa, kun Matoro käytti Ignikaa. Hän on immuuni Tyrmän mutageenille.
  • Voimat: Hewkiilla oli Matoranina kiven elementaalivoima, mutta hän ei voinut käyttää sitä. Toa Inikana hän pystyi käyttämään voimiaan, ja ne olivat yhdistyneet salamavoimiin. Kun Hewkiista tuli Toa Mahri, salamavoimat katosivat, mutta hän pystyy yhä käyttämään kivivoimiaan.
  • Naamio: Matoranina Hewkiin naamio oli voimaton Kanohi Kakama. Karzahnissa hän joutui vaihtamaan sen voimattomaan Kanohi Sanokiin, Tarkkuuden naamioon, ja muututtuaan Toa Inikaksi hän sai kyvyn käyttää naamiota. Toa Mahriksi muuttumisen yhteydessä Hewkiin naamio muuttui Kanohi Garaiksi, Painovoiman naamioksi.
  • Välineet: Matoranina Hewkii käytti välineinään bambukiekkoa ja Kolhii-mailaa. Toa Inikana hän kantoi Laserkirvestä, Kiipeilyketjua ja Zamor-laukaisinta. Toa Mahrina hän käyttää Vedenalaista sotaterää, Sähköisiä ketjuja ja Cordak-tykkiä.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 13
 
Ketteryys: 9
 
Sitkeys: 14
 
Älykkyys: 10

Settitietoa Muokkaa

Hewkii julkaistiin ensimmäistä kertaa McDonald's-ravintoloissa saatavana olleena pienenä settinä. Setin nimi oli Huki, Hewkiin alkuperäinen nimi, ja se esitti Hewkiitä Mata Nuilla ennen kuin Matoranit jälleenrakensivat itsensä. Setissä oli kahdeksan osaa, muun muassa bambukiekko, jonka se pystyi heittämään käden toiminnolla.

Hewkii julkaistiin tavallisena pienenä settinä vuonna 2003. Tämä versio esitti Hewkiita jälleenrakentamisen jälkeen. Setissä oli 25 osaa, muun muassa Kolhii-maila ja Kolhii-pallo.

Toa Inika -muodossaan Hewkii julkaistiin vuonna 2006. Setti oli tummanharmaan ja keltaisen värinen perinteisen ruskean sijaan ja sisälsi 62 osaa. Siihen kuuluivat Kanohi Sanok, Laserkirves, Kiipeilyketju ja Zamor-laukaisin.

Toa Mahri -muodossaan Hewkii julkaistiin vuonna 2007. Tämä setti oli keltaisen ja mustan värinen ja sisälsi myöskin 62 osaa. Siihen kuuluivat Kanohi Garai, Vedenalainen sotaterä, Cordak-tykki ja Sähköiset ketjut.

Lainauksia Muokkaa

“Se on Gadunka. Harmi, ettei täällä ole niitä räjähtäviä madu-hedelmiä niin kuin vanhalla saarellamme. Olisin opettanut sen noutamaan.”
— Hewkii, Downfall

“Vau, sinä saat Kongun näyttämään komealta.”
— Hewkii, Downfall

“Kukaan ei ryhdy taisteluun käyttämällä minun kaupunkiani ja sitten käskien minua pysymään sieltä poissa. Ei kukaan!”
— Hewkii, Dwellers In Darkness

“Sinäkin olit mahtava Hahli.”
— Huki (Hewkii) Hahlille Kohliiottelussa, Valon naamio

Triviaa Muokkaa

  • Toa Mahrina Hewkii oli todella iloinen, että hän oli saanut Matoranina uimaopetusta hänen vanhalta ystävältään Mackulta.
  • Hewkiin ääninäyttelijöinä Valon naamio -elokuvassa toimivat Michael Dobson englanninkielisessä versiossa ja Arto Nieminen suomenkielisessä versiossa.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Katso myös Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki