FANDOM

"Mata Nui, mikä uni..."
"En usko sen olleen unta. Näin sinut, vaikka muut eivät nähneet. Ja se on jokin naamiovoimasi."
-Toa Inika Matoro ja Hahli, Power Play
Iden
Iden.jpg
Naamio

Kanohi Iden on Hengen naamio. Käyttäjä pystyy irtautumaan ruumiistaan ja liikkumaan suurilla nopeuksilla. Käyttäjä voi myös elää oman ruumiinsa sijasta toisessa hengettömässä mutta elävässä kehossa tai toimivissa roboteissa. Käyttäjän keho menee veltoksi sen ollessa tyhjä, ja vain Kanohi Eldan tai Roden käyttäjä voi aistia Idenin käyttäjän henkimuodon.

Idenin käyttäjä menettää henkimuodossaan kaikki kehonsa voimat, ja vaikka henki onkin haavoittumaton, on keho yhä altis hyökkäyksille. Jos keho kuolee, henki hiipuu vähitellen pois.

Jos Kanohi Idenin käyttäjiä on paikalla monta yhtä aikaa, he voivat mennä toistensa kehoihin. Koska Toan voimat ovat sidottuja henkeen, eivät kehoon, saa hallinnassa oleva keho silloin sen sisällä olevan hengen voimat. Jos Idenin ja Kanohi Trynan käyttäjät kohtaavat, he voivat matkia kuollutta olentoa Trynan käyttäjän herättäessä kehon henkiin ja Idenin käyttäjän hengen mennessä sen sisälle.

EsimerkkikäyttöMuokkaa

Matoro käytti Ideniään seuratessaan Hahlia tämän yrittäessä noutaa Ignikan vedestä Infernossa.

KantajatMuokkaa

SuuriMuokkaa

MatoranMuokkaa

  • Matoro - Aiemmin; muuttui orgaaniseksi suureksi, kun hänestä tuli Toa Inika

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki