Fandom

Bioarkistot

Ikiaikainen

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
“Jokainen kilpaili Ikiaikaisen palveluksista, ja hän maksoi työnantajilleen takaisin murskaamalla heidän vihollisensa. Hänellä ei ollut omatuntoa eikä hän epäröinyt vaihtaa puolta hetken varoitusajalla saadessaan paremman tarjouksen.”
Varjottu, Dark Hunters
"Ikiaikainen"
Ancient.png
Henkilö
Laji Tuntematon
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Kuollut
Ammatti Pimeyden metsästäjä
Ryhmät Pimeyden metsästäjät, Mata Nuin ritarikunta
Kyvyt ja varusteet
Voimat Koordinaatio-Rhotuka
Välineet Levitaatio-Kanokoilla varustetut saappaat, pika-Rhotuka-laukaisin

"Ikiaikainen" (englanniksi Ancient) oli toinen Pimeyden metsästäjien perustajista Varjotun ohella. Mata Nuin ritarikunta palkkasi hänet vakoilemaan Pimeyden metsästäjiä heidän hyväkseen. Hän oli myös Varjotun luotetuimpia metsästäjiä. Varjotun löytäessä Xialta viruksia Ikiaikainen sai asian selville, mutta Varjottu tappoi hänet pitääkseen asian salassa.

Elämäkerta Muokkaa

Kotisaarellaan Ikiaikainen kapinoi saarensa lakeja vastaan ja ryhtyi tekemään riittävästä maksusta muiden likaisia töitä. Tämän seurauksena rauhallinen saari muuttui sotaherrojen hallitsemaksi. Ikiaikainen vaihtoi aina puolta saadessaan paremman tarjouksen.

Myöhemmin Ikiaikainen tapasi toisen kotisaarensa asukin, Varjotun. He saivat ajatuksen perustaa koko Matoran-universumiissa toimiva järjestö, joka toimisi juuri kuten Ikiaikainen: he tekisivät maksusta ne työt, mitä muut eivät tehneet. He matkasivat yhdessä ja löysivät Odinan saaren. Varjottu ja Ikiaikainen karkottivat tai tappoivat suurimman osan Odinan asukkaista ja tekivät saaresta Pimeyden metsästäjien tukikohdan. Pian tämän jälkeen Mata Nuin ritarikunta palkkasi Ikiaikaisen vakojaakseen.

Pimeyden metsästäjien siepattua Toa Varianin ja Norikin Ikiaikainen toi Varianin Varjotun kammioon. Varjottu käski Varianin valita pelastaisiko Norikin vai tuntemattoman Äänen Toan, joka oli todellisuudessa muotoaan muuttanut Triglax. Varian valitsi tiimitoverinsa Norikin ja Ikiaikainen vei hänet pois kammiosta, mistä hänet vietiin takaisin Pohjoiselle mantereelle.

Hakannin ja Vezokin varastettua Makoki-kiven Toa-linnoituksesta Ikiaikainen otti Makoki-kiven heiltä. Sitten hän vei heidät Odinalle värvättäväksi Pimeyden metsästäjäiin ja antoi kiven Varjotulle.

Seitsemän vuosituhatta myöhemmin Ikiaikainen etsi Voporakin kanssa Kanohi Vahia. Ikiaikainen palasi Odinalle saatuaan tietää naamion olevan Metru Nuilla, sillä Asukki oli jo saarikaupungissa. Hän myös tiesi, ettei hyökkäys saarelle onnistuisi.

Odinalla Ikiaikainen odotti Lariskan paluuta tehtävältään Brutakan tiimin kanssa. Hän huomasi lintu-Rahien liitelevän taivaalle tietyssä kuviossa, joka oli Mata Nuin ritarikunnan viesti hänelle. Ikiaikainen suostutteli Varjotun liittoutumaan ritarikunnan kanssa, ja Pimeyden metsästäjät lähtivät purjehtimaan Xialle. Varjotun suunnitelma oli tuhota saari, jotta Vortixxit eivät voisi toimittaa enempää aseita Makutain veljeskunnalle. Ritarikunnan johtaja Helryx esti heitä ja pakotti Varjotun vain valtaamaan saareen. Ikiaikaisen tehtäväksi annettiin raportoida päivittäin Varjotun tekemisistä Xian tilanteesta.

Eräänä päivänä Ikiaikainen etsi Varjottua keskustellakseen tämän kanssa saaren puolustuksesta. Hän löysi Pimeyden metsästäjien johtajan kuolleen Vortixxin seurasta. Varjottu kertoi löytäneensä Makuta Kojolin muinoin tuomat virukset ja aikovansa käyttää niitä ritarikunnan ja veljeskunnan voittamiseen. Varjottu halusi pitää asian salassa ja tappoi Ikiaikaisen hajottamalla tämän silmäsäteillään.

Luonne Muokkaa

Ikiaikainen ei välittänyt moraalista, vaan teki sen mistä hänelle eniten maksettiin välittämättä siitä oliko teko väärin. Mata Nuin ritarikunnallekin hän työskenteli vain, koska hänelle maksettiin.

Kyvyt Muokkaa

Ikiaikaisella oli paljon fyysistä voimaa. Hänen Rhotukansa vei kohteelta osuessaan kaiken koordinaatiokyvyn. Mata Nuin ritarikunnan jäsenenä hänen mielensä oli suojattu.

Varusteet Muokkaa

Ikiaikaisen haarniska oli immuuni suurimmalle osalle fyysisiä hyökkäyksiä. Hän käytti saappaita joissa oli levitaatiokiekot, jotka antoivat hänen leijua ilmassa hänen iskiessään ne maahan. Ikiaikaisella oli myös Rhotuka-laukaisin, joka kykeni ampumaan Rhotukoita sarjatulena.

Lainauksia Muokkaa

“Kaikkien Pimeyden metsästäjien tuho alkaa samoin, Vezok. Ensin heistä tulee ahneita. Sitten heistä tulee kuolleita.”
— Ikiaikainen, Legacy of Evil

Kulissien takana Muokkaa

Connor Harvey rakensi Ikiaikaisen ja osallistui sillä LEGO Magazine -lehden järjestämään Pimeyden metsästäjien rakennuskilpailun. Hänen kilpailutyönsä karsiutui yhdeksi voittajista ja pääsi Greg Farshteyn kirjoittamaaan BIONICLE: Dark Hunters -opaskirjaan.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki