Fandom

Bioarkistot

Kanohi-lohikäärme

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
“Teidän saarellanne tämä on hirviö. Omalla saarellani se on... äksy lemmikki.”
Roodaka, Legacy of Evil
Kanohi-lohikäärme
Kanohidragon.jpg
Eläin
Laji Ainutlaatuinen
Sukupuoli Koiras
Omistaja(t) Vortixxit
Tilanne Elossa

Kanohi-lohikäärme on voimakas Rahi, jonka historiaan kuuluu paljon tuhoa ja selkkauksia.

Biologia Muokkaa

Kanohi-lohikäärme on suunnaton ja sillä on mammuttimaista voimaa. Sen ruumista peittää kiiltävät Kanohi-naamioita muistuttavat suomut, jotka usein johtavat pahaa aavistamattomat uhrit sen ansaan. Lohikäärme on hyvin altis kylmälle ja liian alhainen lämpötila saa sen vaipumaan koomaan. Vortixxit käyttävät hyväkseen tätä heikkoutta pitääkseen sen vangittuna.

Historia Muokkaa

Tuntematon Makuta loi Kanohi-lohikäärmeet nestemäisellä Protodermiksellä ja Viruksilla asuttamaan Matoran-universumia.

Kanohi-lohikäärme esiintyi ensimmäisen kerran Metru Nuin aikaisessa historiassa, aikana jolloin siellä oli paljon vähemmän rakennuksia kuin nykyään. Otus oleskeli Ta-Metrun läheisyydessä ja lenteli ympäri Metru Nuita, aiheuttaen suuria varjoja ja nokea joka tippui siitä sen lentäessä. Lohikäärme hyökkäsi, mutta tuntematon Toa-ryhmä kukisti sen vierailullaan kaupungissa. He sulkivat sen vedenalaiseen luolaan, jossa se jäädytettiin paksuun jääkerrokseen. Noin 3500 vuotta ennen Suurta mullistusta, Vezok, Reidak, ja Avak lähetettiin Metru Nuille The Shadowed Onein määräyksestä vapauttamaan Kanohi-lohikäärme, jonka he tekivätkin. Lohikäärme valmistautui toistamaan hyökkäyksensä, rymistellen Arkistojen läpi Ta-Metrua kohti, jossa se alkoi imeä itseensä Suuren sulatusuunin lämpöä.

Pian Toa Mangait kutsuttiin Metru Nuille hillitsemään petoa. He kohtasivat sen kuukauden mittaisessa taistelussa. Toat olivat voitokkaita ja Kanohi-lohikäärme voitettiin, pääasiassa neljän jään Toan ansiosta. Sen jälkeen osa Toa ryhmästä vei Kanohi-lohikäärmeen Xiaan, jossa Roodaka otti ja vangitsi sen. Vortixxit väittivät myöhemmin ettei heillä ollut lohikäärmettä, mutta muut uskoivat, että he pitivät sitä tutkiakseen sitä ja mahdollisesti rakentaakseen sitä muistuttavaa koneistoa.

Kun Botar vei Tahtorakin Xiaan, Kanohi-lohikäärme vapautui ja se taisteli Tahtorakia vastaan. Niiden kahden valtavan Rahin taisto aiheutti valtavaa tuhoa kaupungille kunnes Toa Hagahit keskeyttivät taistelun. Kun Tahtorak oli heikentänyt Kanohi-lohikäärmettä tarpeeksi, Toa Norik käytti hidastusrhotukaansa ja Kualus jäävoimiaan kukistaakseen sen. Toa Iruini piti huolen siitä ettei Xian elävä Vuori söisi sitä siirtämällä lohikäärmeen jalan pois siitä erään Vortixxin avustuksella. Vortixxit vangitsivat otuksen uudelleen sen jälkeen.

Kulissien takana Muokkaa

  • Kanohi-lohikäärme lähetettiin LEGOlle ehdokkaana LEGO Lehti Rahi-rakennus kilpailuun. Sen loi Tyler Herbst. Nimen ja tarinan sille antoi Greg Farshtey kirjassa Rahi Beasts.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki