Fandom

Bioarkistot

Kardas

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Kardas
Kardas.jpg
Eläin
Laji Ainutlaatuinen
Sukupuoli Koiras
Omistaja(t) Vezon (ennen)
Tilanne Elossa, jähmetetty

Kardas on suuri, ainutlaatuinen lohikäärme-Rahi. Se oli ennen suurennettu Fenrakk-hämähäkki.

BiologiaMuokkaa

Kardas on suuri lohikäärme.

Kardas on erittäin voimakas. Se pystyy syöksemään täräyttävää energiaa suustaan. Se voi pidätellä energiaa lisäten sen tehoa, mutta liian kauan pidätellessä Kardas itse räjähtää paineesta.

HistoriaMuokkaa

Kardas oli alunperin Vezoniin Elämän naamion kiinnittämä Fenrakk-hämähäkki. Fenrakk ja Vezon putosivat laavaan taistelessaan Toa Inikoita vastaan. Tämän takia Ignika muutti Fenrakkin jättimäismäiseksi lohikäärmeeksi. Uudelleen syntynyt kardas nousi isäntänsä kanssa laavasta saaden taistelun jatkumaan.

Kardas oli liian voimakas vastustaja Toa Inikoille, ja pian nämä olivat selvästi häviämässä. Kuitenkin viime hetkellä Jaller käytti erityistä Axonnilta saamaansa Zamor-kuulaa ja osui. Vezon ja Kardas jäätyivät ajassa ja tilassa, ja Matoro pääsi ottaamaan Elämän naamion Vezonilta samalla erottaen kaksikon.

Pirakat tulivat pian kohtaamaan Toa Inikat, ja silloin Kardas laukaisi Ignikan ohjauksesta energiahyökkäyksen Matoroon. Jään Toan menetettyä otteen Ignika pakeni mereen.

Myöhemmin Kardas jätti Vezonin ja hankkiutui Voya Nuin pinnalle. Pian se joutui taisteluun Brutakan vahingossa vapauttaman Tahtorakin kanssa ja hävisi.

Myöhemmin Kardas kävi Mata Nuilla ja joutui kohtaamaan uudelleenherätetyt Bohrokit. Se vahingoitti monia Bohrokeja ja vahigoittui itsekin, tosin tehtävällään vahingoittuneen Rahin huomannut Gali Nuva hoiti tämän kuntoon.

Herättyään Kardas lähti maanalaisten tunnelien kautta Metru Nuille, jossa muuttuneet Toa Inikat, Toa Mahrit, kohtasivat ja vangitsivat sen. Kardasia pidetään nykyään Arkistoissa.

SettitietoaMuokkaa

Kardas on Vezonin, Fenrakkin, Axonnin ja Brutakan yhdistelmämalli. Ohjeet on saatavilla vain tämän mukana, mutta siinä ei tule noihin titaaneihin ohjeita. Kardas on korkein BIONICLE-setti ikinä, se on 355mm (eli 35,5cm) korkea.

EsiintymisetMuokkaa

KirjatMuokkaa

Novellit ja jatkotarinatMuokkaa

SarjakuvatMuokkaa

Ulkoisia linkkejäMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki