Wikia

Bioarkistot

Keetongu

Keskustelu5
1 298sivua
tässä wikissä
“Keetongu on erittäin kunnioitettava olento, ja taitaa kyllä myrkyt.”
Rahaga Norik, Web of the Visorak
Keetongu
Keetongu.jpg
Eläin
Laji Tuntematon
Sukupuoli Koiras
Omistaja Ei ole
Tilanne Elossa

Keetongu on viimeinen elossa oleva Rahilajistaan, ja yksi niistä jotka osaavat poistaa myrkkyjä.

Elämänkerta Muokkaa

Keetongu tuli saarelta missä hänen lajinsa ja Tahtorakit asuivat. Kun Visorakit tulivat saarelle Keetongu pakeni Metru Nuille.

Metru Nui Muokkaa

Keetongu kammiossaan.
Gahlok VaLisännyt Gahlok Va

Jotkut pitivät häntä myyttinä (kuten Iruini), mutta hän löytyi itse asiassa elossa kun he tutkivat Ko-Metrun piilopaikkaa. Puhuttuaan Norikin kanssa, hän suostui auttamaan viittä Toa Hordikaa Metru Nuin taistelussa. Taistelussa Keetongu kapusi Coliseumiin yrittäessään taistella Roodakaa ja Sidorakia vastaan. Roodaka vahingoitti häntä, ja pisti Sidorakin viimeistelemään hänet. Sidorak ei mahtanut mitään mahtavalle Rahille ja kuoli Keetongun käsiin. Taistelun jälkeen hän ymmärsi, että Toa Hordikat arvostavat hänen voimiaan ja muutti heidät Toa Metruiksi.

Keetongu kiipeää Coliseumiin.
Gahlok VaLisännyt Gahlok Va

Myöhemmin, kun Vakama palasi hakemaan Vahia takaisin, Keetongu taisteli Teridaxia vastaan Suuren Temppelin ulkopuolella. Hän jäi eloon yhteenotosta, mutta hävisi ja hänen Rhotuka-pyörittimensä osasto tiivistyi kiinni ennen kun hän meni tajuttomaksi. Hän on sittemmin parantanut haavansa. Sen jälkeen kun Toa Metrut matkustivat Mata Nuille, Keetongu auttoi jonkin aikaa kaupungin uudelleenrakentamisessa ja lähti sitten auttamaan muita saaria jolle Visorakit olivat hyökänneet.

Mata Nuin ritarikunta Muokkaa

Keetongu liittoutui Mata Nuin ritarikunnan kanssa, sen jälkeen kun hänelle oli luvattu etteivät Visorakit tekisi enää kenellekkään pahaa. Hän lähti Toa Helryxin kanssa Nynrahille ja sieltä eräälle saarelle lähelle kotisaartaan, josta he löysivät Sähköistyneen Protodermis-olennon. Olento yritti tappaa kaksikon aallolla sähköistä protodermistä, mutta Vezonin Olmakilla avaama ulottuvuusportti tuli juuri oikealle paikalle ja he hyppäsivät sinne jättäen Skakdin kohtaamaan Protodermiksen.

Teridaxin valtakunta Muokkaa

Rahi ja Toa löysivät itsensä kammiosta Toa Hagahien, Piraka Zaktanin ja Makuta Miserixin kanssa. Vähän sen jälkeen Axonn ja Brutaka saapuivat kammioon ulottuvuusportista. Äkkiä he alkoivat kuulla Teridaxin ääntä ja Zaktanin tuhoamisen jälkeen hän tuhosi Brutakan Olmakin etteivät he voisi paeta.

Miserix yritti hyökätä Teridaxin kimppuun mutta Brutaka pysäytti hänet, koska he olivat Mata Nuin mielessä. Sen jälkeen kun Teridax muutti Miserixin kuvaksi hän karkotti Keetongun, Axonnin ja Brutakan Eteläisille saarille. Axonn ja Brutaka joutuivat Metru Nuille ja Keetongu jäi yksin sinne.

Myöhemmin Keetongu matkasi kohti Metru Nuita ja kun Makuta Teridax kuoli ja Matoran-universumi paiskautui Spherus Magnaan, Keetongu lähti evakkoon kuolevasta universumista. Hän asuu nykyisin Spherus Magnassa.

Kyvyt Muokkaa

Keetongulla on tietoa monista lääkkeistä, joista yksi parantaa Visorakin myrkyltä. Hän ei kuitenkaan voi parantaa täysin muuttuneita.

Varusteet Muokkaa

Keetongu kantaa Pyöriviä Kilpiä, jotka pystyy imemään mitä tahansa voimaa jota käytetään häneen. Kun tuo voima on imetty, Rhotuka ampuu kaiken imetyn voiman takaisin vastustajaansa. Lopuksi, hänellä on niin suunnaton voima, että hän vetää vertoja Makutalle.

Settitietoa Muokkaa

Keetongu settinä.
Gahlok VaLisännyt Gahlok Va

Keetongu julkaistiin settinä vuonna 2005, mukanaan punainen keikko. Hän sisälsi 203 osaa ja hänet pystyi yhdistämään Roodakaan rakentaakseen The Shadowed Onen, Sidorakiin rakentaakseen Sentrakhin tai Roodakaan ja Sidorakiin rakentaakseen Voporakin.

Kulissien takana Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Keetongu ei ole lajin nimi, vaan yksilön nimi.
  • Roodaka ja Sidorak metsästivät Keetongun lajin edustajia Visorak-laumojen avulla.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa

Satunnainen wiki