FANDOM

Kinloka
Kinloka.png
Rahi-laji
Luoja Teridax
Elinympäristö Metru Nui
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Tuntematon

Kinlokat ovat jyrsiännäköisiä Raheja

Biologia Muokkaa

Kinlokat ovat oikeasti suuria jyrsijöitä, mutta niitä luullaan hyönteisiksi. Ne ovat sukua Onu-Metrun Kivirotille ja ne syntyivät kun yritettiin luoda otus, jolla on hyvä ruuansulatusjärjestelmä. Ne ovat lähes aina nälkäisiä. Jotkin Kinlokat ovat löytäneet Kanoka-kiekkoja. Ne ovat oppineet käyttämään Kanoka kiekkoja ja käyttävät niitä nykyisin saalistukseen. Ne kantavat usein heikennys-Kanokoita.

Historia Muokkaa

Kinlokan lajin loi Makuta Teridax käyttäen nestemäisellä Protodermiksellä ja Viruksilla asuttamaan Matoran-universumia. Tuloksena hän sai aikaan jyrsijän jonka ruuansulatus on vertaansa vailla ja jolla on aina nälkä.

Kinloka populaatio jäi asumaan Metru Nuille lähelle Le-Metrun Moto-keskusta mutta joitakin on nähty myös Ta-Metrussa ja Ko-Metrussa. Jotkin Kinlokoista löysivät Kanoka-kiekkoja ja oppivatkin käyttämään niitä. Ne kantavat usein hidastavia Kanoka-kiekkoja jotka hidastavat saalista.

Kinlokoita asuu myös Zakazilla. Saaren asukkaat, Skakdit, käyttävät Kinlokoita selvittämään toisten saarien ansat kun he siirtyvät toisille saarille.

Setti-InfoaMuokkaa

Kinlokan voi rakentaa seteistä Nuhrii, Ahkmou ja Orkahm

Sitaatteja Muokkaa

Kun Skakdien täytyy ylittää maa-alue, joka saattaa olla ansoitettu, he lähettävät ensin läpi Kinlokan. Olennot selvittävät ansat ja Skakdit voivat mennä turvallisesti yli.
-LariskaFederation of Fear

EsiintymisetMuokkaa

Kirjat Muokkaa

Lyhyt- ja jatkotarinat Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki