Fandom

Bioarkistot

Ko-Matoran

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
“Kokorolaisia on nähty viime kuukausina vähän, ja vielä vähemmän on kuultu. Mutta he eivät välttämättä ole vaikeuksissa; hiljaisuus on aina ollut heidän tiensä.”
Ta-Matoran Jaller, Mata Nui Online Game
Ko-Matoran
Ko-Matoran.png
Laji
Voimat Jää
Elinalueet Ko-Metru, Ko-Koro (ennen)
Tilanne Yleisiä

Ko-Matoranit ovat Matoraneja, joiden elementti on Jää.

Tuntomerkit Muokkaa

Ko-Matoranit ovat väreiltään valkoisen, harmaan, sinisen ja mustan eri sävyisiä. Heillä on vaaleansiniset silmät.

Historia Muokkaa

Metru Nuilla Ko-Matoranit olivat tähtitieteilijöitä ja ennustajia ja tekivät töitään Tiedon ja Ajatusten torneissa. Mata Nuilla Ko-Matoranit olivat ansoittajia ja he tutkivat Ennustusten muuria.

Luonne Muokkaa

Useimmat Ko-Matoranit ovat hiljaisia ja epäsosiaalisia. Monet heistä ovat kärsivällisiä, vaikka poikkeuksiakin on. Ko-Matoranit arvostavat Kolmesta hyveestä eniten Kohtaloa, josta syntyy Rauhan periaate ja Tahdonvoiman Kolhii-taito.

Koska Ko-Matoranit miettivät tulevaisuutta, Metru Nuilla heillä tuli usein erimielisyyksiä menneisyyttä arvostavien Onu-Matoranien kanssa.

Asuinalueet Muokkaa

Ko-Matoraneja elää nykyisin ainakin Ko-Metrussa Metru Nuilla, Eteläisellä mantereella ja Pohjoisella mantereella. Tuhannen vuoden ajan heitä eli myös Ko-Korossa Mata Nuilla.

Kyvyt Muokkaa

Ko-Matoranit omaavat jään elementtivoiman, mutta heillä ei ole kykyä käyttää sitä. Kun Ko-Matoran muuttuu Toaksi hänestä tulee Jään Toa.

Tunnetut edustajat Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki