FANDOM

Tämä artikkeli kertoo fysiikan ilmiöstä. Saatat etsiä hyvettä.
BIONICLE-symboli.png

Kolmen hyveen symboli - keskimmäinen ympyrä merkitsee kohtaloa

Kohtalo on ilmiö BIONICLE-maailman fysiikassa. Jokainen fyysinen asia saa kohtalon, kun hänet tai se luodaan. Asian on tarkoitus saavuttaa oma kohtalonsa ja tulee sen loppujen lopuksi saavuttamaan.

Kohtalo määrittää vain määränpään, mutta ei sitä, miten sinne päästään. Siksi asia voi saavuttaa kohtalonsa myös eri tavalla kuin on tarkoitettu. Kohtalo ei voi muuttua.

Suuret olennot ja Mata Nui asettavat omien luomustensa kohtalot.

Kohtalo vaihtoehtoismaailmoissa Muokkaa

Vaihtoehtoismaailman syntyessä asiat syntyvät uudelleen ja saavat kohtalonsa uudelleen. Tämän vuoksi vaihtoehtoismaailmassa asioiden kohtalot voivat olla erilaisia kuin päätodellisuudessa. Esimerkiksi Takuan kohtalo oli päätodellisuudessa muuttua Toaksi, mutta Toa-imperiumin vaihtoehtoismaailmassa ei ollut. Asia, joka on tullut toisesta ulottuvuudesta, ei voi täyttää paikallisen versionsa kohtaloa eikä paikallinen versio voi täyttää hänen tai sen kohtaloa.

Fuusioiden kohtalot Muokkaa

Kun usea henkilö yhdistyy muodostaen fuusion, muodostuneella olennolla on oma kohtalonsa.

Kohtalon vaikutus Muokkaa

Sähköistynyt Protodermis.png

Allas Sähköistynyttä Protodermistä

Kohtalo vaikuttaa siihen, mitä lopulta tapahtuu kaikille maailman asioille ja siten maailman tapahtumiin. On kuitenkin myös selvempiä vaikutuksia:

Tunnetut kohtalot Muokkaa

Saavutetut Muokkaa

Vakama muuttuneena Turagaksi.png

Toa Vakama päätti muuttua Turagaksi saaavutettuaan kohtalonsa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki