FANDOM

Kotu
Kotu.png
Henkilö
Laji Matoran (Ga-Matoran)
Sukupuoli Nainen
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Rahi-kesyttäjä, vartija
Ryhmät Ei tiedossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Veden elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton jalon Kanohi Raun muotoinen naamio
Välineet Ei ole
Kotu setti.png

Kotu sen jälkeen kun hän on heikentynyt Matoransäiliössä

Kotu animaatio.png

Kotu Bohrok Online Animaatioissa

Kotu on Turaga Nokaman oikeanpuoleinen Matoran. Hän auttaa parasta ystäväänsä Mackua tekemään vitsejä Hewkiille ja on hyvä Kolhiin pelaaja. Kotulla oli tärkeä työ kesyttää Rahit, jotka oli vapautettu Teridaxin hallinnasta.

Elämäkerta Muokkaa

Kotu oli niiden Ga-Matoranien joukossa jotka jäivät ansaan uponneeseen mökkiin yhdessä Rahien hyökkäyksessä Ga-Koroon. Takua pelasti hänet myöhemmin, ja hän näki taistelun Galin ja heidät vanginneen Tarakavan välillä. Kotu alkoi myöhemmin huolehtia Teridaxin hallinnasta vapautuneesta pedosta.

Bohrokien aikaan Kotu kertoi Nokamalle Po-Matoranien saapumisesta. Myöhemmin hän auttoi tuhoamaan polut veden päällä kelluvaan kylään estääkseen Pahrakeja "puhdistamasta" kylää. Kuitenkin Bohrokien saartaessa kaksi Turagaa ja muut Matoranit Kotu puolsutautui kaikkien mudien kanssa juuri ennen kuin Toa Matat päihittivät Bahragit.

Kun Nokama ilmoitti valintansa Kolhii-turnaukseen Kotu yllättyi siitä että Hahli valittiin hänen sijastaan, mutta hän auttoi Bambu-paalujen rakentamisessa ja Kolhiin pelaamisen opettelussa.

Ga-Matoranit auttoivat myöhemmin rakentamaan veneitä, jotta he voisivat palata Metru Nuille, missä Kotu nyt asuu.

Luonne Muokkaa

Kotu tunnetaan parhaiten nopeaälyisyydestään ja nokkelasta huumoristaan. Hänen taitonsa vitsien kertomisessa on harvinaista Ga-Matoranien keskuudessa, ja melkein kaikki ovat joutuneet hänen keppostensa uhriksi.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Kotu on hyvä hoitamaan Raheja ja uimaan Veden elementaalivoimansa ansiosta.
  • Voimat: Kotu hallitsee veden elementtiä.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki