FANDOM

“Useimmat luulevat, että voin levittää sillä aineellista pimeyttä, tai synnyttää hieman raivoa siellä sun täällä, mutta se on muutakin. Kanohini antaa minun nähdä pimeyden kaikkien sisällä, kaikki ilkeät asiat, jotka he kätkevät henkensä varjoihin.”
Makuta Teridax, Prisoners of the Pit
Kraahkan
Kanohi Kraahkan with glowing eyes
Naamio
Arvonimi Varjojen naamio
Voima(t) Varjon elementaalivoima, vihan ja pelon luominen
Kiekot Ei tiedossa
Käyttäjä(t) Teridax (ennen; kuollut), Icarax (ennen; kuollut)

Suuri Kanohi Kraahkan oli Varjojen elementaalivoiman omaava naamio, jota Makuta Teridax kantoi 100 000 vuotta.

Historia Muokkaa

Kun Makuta ja Takanuva yhdistyivät Takutanuvaksi Kraahkan ja Avohkii yhdistyivät Valon ja Varjojen naamioksi, joka omaa Valon ja Varjon voimat. Vähän ajan kuluttua naamiot ja niiden kantajat irtosivat toisistaan.

Kraahkan

Kraahkan Teridaxin yllä

Kun Takutanuva tuhoutui ja Teridaxin panssari tuhoutui, Kraahkan jäi Makutan kammioon. Kun Pirakat saapuivat Suurelle Esteelle, Reidak yritti varastaa Kraahkanin. Kuitenkin naamio iski häneen varjopallon ja hän heitti sen Hopeiseen mereen. Myöhemmin Icarax haki naamion Hopeisesta merestä. Naamio tuhoutui Icaraxin kuoltua hänen atomiensa hajaantuessa ympäri universumia.

Voimat Muokkaa

Kanohi Kraahkan omasi Varjon elementaalivoiman. Siten se antoi käyttäjälleen kyvyn luoda varjoja, joskaan se ei lisännyt käyttäjän omia Varjon elementaalivoimia. Kanohi Kraahkan kykenee myös luomaan vihaa ja pelkoa. Naamion käyttäjä voi Kanohi Kraahkanin avulla nähdä moraalisen pimeyden toisissa olennoissa.

Kanohi Kraahkanilla oli puolustusmekanismi, joka kytkeytyi päälle jonkun muun kuin Makutan koskettaessa sitä [1]. Tuolloin naamio ampui varjosalamia koskettajaansa.

MuodotMuokkaa

Käyttäjät Muokkaa

Kulissien takana Muokkaa

Kraahkan kypärämuodossa

Ultimate Dume -setin Kanohi Kraahkan

Kraahkan sisältyi Makuta-malliin, joka julkaistiin vuonna 2003. Samana vuonna tehdyssä Valon naamio -elokuvassa Teridax-hahmon naamion mallina käytettiin Makuta-mallin Kanohi Kraahkania. Samana vuonna julkaistuun Takutanuva-settiin sisältyi alkuperäisestä Kraahkanista poikkeava naamio, joka muistutti joiltain osin enemmän elokuvan Kraahkania.

Seuraavana vuonna ilmestyneessä Metru Nuin tarussa Teridaxin naamion ulkonäkö oli sama kuin edellisessäkin elokuvassa. Kuitenkin sinä vuonna julkaistuun Ultimate Dume -settiin sisältyi jälleen uusi Kraahkan.

Lähteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki