Fandom

Bioarkistot

Krana

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Kranat ovat Bohrokien "aivoja" ja niistä puhutaan usein naamioina, vaikka ne ovatkin eläviä. Bahragit ohjaavat niitä telepaattisesti ja Bohrok voi laukaista Kranan jonkin olennon kasvoille ja kontrolloida tätä ja tehdä olennosta osan parvea. Kranat voivat myös hidastaa elintoimintojaan siihen asti ettei niiden tarvitse edes hengittää.

Peruskranojen lisäksi on myös Krana-Kaleja, joita käyttävät Bohrokien eliittijoukot, Bohrok-Kalit

HistoriaMuokkaa

Kranoja on kahdeksan erilaista tyyppiä, jotka kuuluvat kuuden tyyppisille Bohrokeille. Bohrokit eivät voi toimia ilman Kranaa ja jos Bohrok hävittää Kranan Bohrok Va antaa Bohrokille uuden tilalle.

Ei tiedetä tarkkaan miten Kranat syntyvät: Toa Metrut ovat nähneet kuvan jossa Bahragit pudottelevat joitakin esineitä Sähköiseen Protodermikseen tehden Kranoja. On yhä epätiedossa mitä Bahragit tiputtelevat Protodermikseen, mutta ne eivät ole ainakaan Kanoheita.

TyypitMuokkaa

Kun Bohrokit ensimmäisen kerran hyökkäsivät Mata Nuille Turagat käskivät Toa Mata tiimin etsiä Kahdeksan erilaista Kranaa kustakin Bohrok lajista. Ne laitettiin myöhemmin Bohrok pesän lattiassa oleviin koloihin jotka avasivat ovet Exo-Toa Kammioon.

    • Krana Xa: antaa Bohrokille strategiset kyvyt.
    • Krana Vu: antaa Bohrokille kyvyn lentää vähän matkaa.
    • Krana Yo:antaa Bohrokille kyvyn kaivaa melkein mitä tahansa Mata Nuilla olevaa ainetta.
    • Krana Su: antaa Bohrokille fyysisen voimakkuuden.
    • Krana Za: antaa Bohrokille kyvyn telepaattiseen yhteyteen muiden Kranojen kanssa.
    • Krana Ca: antaa Bohrokille kyvyn luoda suojakentän.
    • Krana Ja: antaa Bohrokille kyvyn väistää parven tiellä olevia kohteita.
    • Krana Bo: antaa Bohrokille kyvyn nähdä pimeässä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki