FANDOM

“...Tällä voimalla voimme palauttaa Mata Nuin ajalle ennen aikaa...”
— Lehvak-Kal, Absolute Power
Lehvak-Kal
Sarjis Lehvak-Kal.png
Robotti
Luoja(t) Bahragit
Voimat Tyhjiö
Välineet Tyhjiökilvet
Tilanne Turagat vanginneet Krana-Kalit; bohrok-exohaarniska Aqua Magnan kiertoradalla

Lehvak-Kal on Tyhjiön Bohrok-Kal.

Elämäkerta Muokkaa

Alun perin Lehvak-Kal oli yksi Av-Matoraneista, joka muuttui Lehvakiksi. Bahragit päättivät luoda kuusi Bohrok-Kalia siltä varalta, että he vaipuisivat horrokseen eivätkä Bohrokit saisi tehtäväänsä suoritettua. Niinpä myös Lehvak-Kal altistettiin mutageeniselle aineelle ja hän sai Tyhjiövoimat.

Herättyään Bohrok-Kalit päättivät varastaa Toa Nuvien Nuva-symbolit Bahragien herättämiseksi. Lehvak-Kal meni Onu-Koroon ja imettyään ilman Onu-Matoran Onepun ympäriltä, hän varasti Onuan symbolin.

Bohrok-Kalit kokoontuivat ja lähtivät etsimään Bahrageja. Matkalla he kohtasivat nyt voimattomat Toa Nuvat ja kysyttyään näiltä Bahragien sijaintia tainnuttivat nämä voimillaan. Lehvak-Kal alkoi etsiä Bahrageja muiden Kalien tapaan ja Tahnok-Kalin käskystä yritti myös estää Toa Nuvia löytämästä Kanohi Nuvia.

Kerran Lehvak-Kal kohtasi viidakossa Galin, Kopakan ja Lewan. Toat yhdistyivät Wairuha Nuvaksi, mutta Lehvak-Kal kutsui Gahlok-Kalin ja Kohrak-Kalin paikalle. Kolme Kalia yhdistyivät Bohrok-Kal Kaita Jaksi, ja voitettuaan Toa Nuva Kaitan taistelussa hajaantuivat kolmeksi erilliseksi Bohrok-Kaliksi ja jatkoivat tehtäväänsä.

Lopulta Bohrok-Kalit saivat tietää Bahragien olevan Po-Wahissa. Matkattuaan sinen ja tehtyään maan alle vievän tunnelin he kohtasivat itsestään toimivia Exo-Toia. Kalit voittivat robottihaarniskat helposti ja pääsivät Bahragien Protodermis-vankilan vierelle. Tämän seurauksena heidän Krana-Kalinsa muuttuivat hopeisiksi.

Toa Nuvat saapuivat paikalle juuri, kun Kalit olivat asettamassa symbolit Nuva-kuutioon. Tahu käytti Vahia hidastaakseen Kaleja, mutta he eivät onnistuneet pysäyttämänä heitä. Gali kuitenkin keksi keinon voittaa kuusi Bohrok-Kalia. He kanavoivat Elementaalivoimiaan symboliensa kautta, minkä seurauksena Kalit vahvistuivat. He hylkäsivät yrityksensä vapauttaa Bahragit, mutta tuolloin heidän alkuperäiset voimiansa riistäytyivät hallinnasta. Menetettyään Tyhjiövoimiensa hallinnan Lehvak-Kal ampaisi sisällään olevan Krana-Kalin kanssa Aqua Magnan kiertoradalle, missä se on edelleen.

Luonne Muokkaa

Lehvak-Kal on arvaamaton ja hyökkää mieluiten yllätyshyökkäyksillä, älykkäillä taktiikoilla ja väijytyksillä. Lehvak-kal oli mieluiten Le-Wahissa, koska hän pystyi piiloutumaan siellä puiden sekaan nopeasti.

Lehvak-Kal Tyhjiö.png

Lehvak-Kalin Tyhjiövoimat riistäytyvät hänen hallinnastaan.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Kuudesta Bohrok-Kalista Lehvak-Kal oli kaikista nopein.
  • Voimat: Lehvak-Kal hallitsee Tyhjiön voimaa. Hän pystyy tekemään suuren tyhjiön ja ja vapauttamaan imemänsä ilman tehden räjähdyksen.
  • Naamio: Lehvak-Kalilla oli kahdeksan eri Krana-Kalia, joilla jokaisella oli eri voima. Pitääkseen Bohrok-haarniskansa toiminnassa yhden Krana-Kalin täytyi aina olla sisällä. Aiemmin hänellä oli seuraavat Krana-Kalit:
    • Krana Xa-Kal: Herätti Bahragit kosketuksesta.
    • Krana Vu-Kal: Suurempi nopeus maalla ja ilmassa.
    • Krana Yo-Kal: Aistii maassa heikon kohdan ja liikkeen maan alla.
    • Krana Su-Kal: kylmän ja kuuman vastustus.
    • Krana Za-Kal: Lukee toisten mieliä ja jakaa ajatuksia. Kykenee myös aistimaan vahvat tuntemukset.
    • Krana Ca-Kal: Tuntee Bahragien läsnäolon ja on yhteydessä niiden mieliin.
    • Krana Ja-Kal: Parantaa erityisesti haju- ja kuuloaistia.
    • Krana Bo-Kal: Antaa kyvyn nähdä pimeässä ja läpi monista esineistä lukuunottamatta Metru Nuin onkalon tunneleita ja seiniä.
  • Välineet: Lehvak-Kalin välineitä olivat Tyhjiökilvet. Hän hallitsi niillä tyhjiövoimiaan.

Esiintymiset peleissä Muokkaa

BIONICLE: The Game Muokkaa

BTG Bohrok-Kal.png

Gali kohtaa Bohrok-Kalit The Gamessa.

BIONICLE: The Gamessa Bohrok-Kalit, mukaan lukien Lehvak-Kal, hyökkäsivät Ga-Wahiin, kun Toa Matat olivat voittaneet Bohrokit ja muuttuneet Toa Nuviksi. Kun pelaaja pääsi Gali Nuvalla tämän tason loppuun, hänen piti voittaa päävastuksena toimivat Bohrok-Kalit. Kaikki kuusi esiintyivät tasossa. Taistelu oli samankaltainen kuin Tahun tason Bohrok-taistelu.

Tason alussa Bohrok-Kalit olivat kaivautuneena maahan. Pian nämä syöksyivät ylös ja ampuivat kukin yhden energiapallon Galiin samaan aikaan. Tämän jälkeen kaikki pyörivät ympyrää suojakilpien suojaamina, ja yksi hyppäsi välillä taistelemaan Gali Nuvaa vastaan ampuen energiakiekkoja ja joskus kaivautuen maan alle ja syöksyen sitten ylös ampuen energiapallon ilmasta. Tällöin pelaajan tuli ampua kyseistä Bohrok-Kalia. Muutaman osuman jälkeen se tuhoutui ja sen kuori jäi maahan, vahingoittaen Galia, jos tämä kosketti sitä. Sitten seuraava Bohrok-Kal alkoi taistelemaan Galia vastaan. Kun kaikki kuusi oli voitettu, pelaaja läpäisi tason ja pääsi seuraavaan.

Settitietoa Muokkaa

Lehvak-Kal settinä.png

Lehvak-Kal settinä.

Lehvak-Kal julkaistiin vuoden 2003 alussa 40-osaisena Bohrok-Kal-kanisterisettinä. Jokainen setti sisälsi yhden kahdeksasta erilaisesta metallinvihreästä Krana-Kalista. Kuitenkin 72 settiä sisälsi hopeisen Krana-Kalin ja 5000 settiä valkometallisen Krana-Kalin. Setin osat voitiin yhdistää Gahlok-Kalin ja Kohrak-Kalin osiin, minkä jälkeen pystyi rakentamaan Bohrok-Kal Kaita Jan.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Epäkaanoniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki