FANDOM

Loputtoman kuiskeen kanjoni on yksinäinen kanjoni Metru Nuin saarella, Po- ja Onu-Metrun rajalla.

HistoriaMuokkaa

Toat vastaan Pimeyden Metsästäjät -sodan aikana Toa Nidhiki pettäessään toverinsa johdatti satoja Toia Loputtoman kuiskeen kanjonille, huijaten heidät Lariskan johtamien Pimeyden Metsästäjien ansaan. Lhikan, saatuaan aiemmin tietää Nidhikin aikeista, oli kuitenkin järjestänyt Metsästäjille oman ansansa vahvistuksiksi tulleiden Toain kanssa. Lhikan antoi Metsästäjien elää Hakannin kanssa tekemänsä sopimuksen (jolla hän sai Makoki-kiven) mukaisesti. Metsästäjien oli lisäksi lähdettävä saarelta. Näin tämä tapahtuma ratkaisi sodan voiton Toille.

Myöhemmin, hieman ennen Suurta Mullistusta, Pimeyden Metsästäjät Nidhiki ja Krekka veivät Turagaksi muuttuneen Lhikanin vangiksi kanjonin kautta Pimeyden Metsästäjien vankilaan, ja Vahki Zadakheja alkoi vartioida aluetta. Etsiessään Lhikania kolme Toa Metrua ratsastivat kanjonille Kikanaloilla ja näiden avulla pelastivat kiinni jääneet toverinsa sekä Lhikanin ja pakenivat.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki