FANDOM

“Kuka voi kävellä Metsässä hiljaa? Takun itku ja Fikoun siritys, tuulitorvi ja laatikkorumpu, kaikki ympärillämme on viidakkolaulua, aamunkoitto, yläaurinko ja yö. Näiden äänien yhdistäminen musiikkiin on kaikkien Le-Matoranien kohtalo.”
— Makani, Mata Nui Online Game II: The Final Chronicle
Makani
Makani.png
Henkilö
Laji Matoran (Le-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Muusikko
Ryhmät Ei tiedossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ilman elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton Kanohi Matatun muotoinen naamio
Välineet Ei ole

Makani on Le-Matoran muusikko, yhdessä Sanson kanssa. Hänet tunnetaan silmiinkantamattomasta innostuksestaan.

Historia Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Makanin elämästä Metru Nuilla ei tiedetä paljoakaan. Hän asui Le-Metrussa ja juuri ennen suurta mullistusta vale Dume (Teridax) vangitsi hänet Matoransäiliöön Vahkeja käyttäen muiden Matoranien myötä. Hänen kipponsa kuljetettiin Coliseumiin.

Toa Metrut pelastivat säiliöt ja veivät ne Mata Nuille, jossa he muuttuivat Turagoiksi herätettyään Matoranit. Heräämisens' jälkeen Makani saatettiin uuteen kotiinsa Le-Koroon jossa hän aloitti työnsä muusikkona. Ajan myötä hän heikkeni ja unohti Metru Nuin säiliöiden vaikutuksesta.

Mata Nui Muokkaa

Makani kärsi Rahi hyökkäyksistä kuten muutkin Matoranit kun Teridax ohjasi niitä saastuneilla naamioilla. Kun suuri osa Le-Koron väestöstä vangittiin ja kuljetettiin Nui-Rama pesään, ei olla varmoja siitä missä Makani oli - Le-Koron harvojen pelastautuneiden joukossa vai Nui-Rama pesässä vankina. Loppujen lopuksi Matoranit vapautettiin.

Makani oli niiden Le-Matoranien joukossa, jotka Bohrokt nappasivat ja joiden Kanohit poistettiin ja korvattiin Kranoilla Bohrok hyökkäysten aikaan. Kranat poistettiin, kun Kongu, Tamaru johtivat heidät väijytykseen taistelemaan Boxoreja vastaan.

Bohrok ja Bohrok-Kal uhkien päätyttyä Makani meni Kini-Nuille muiden Matoranien kanssa. Siellä Turagat rakensivat hänet, kuten muutkin, vahvempaan muotoon. Tämän jälkeen Makani palasi Le-Koroon ja jatkoi töitään siellä. Kun Hahli matkusti kylään Kolhii ottelua varten, Makani puhui hänelle laulusta ja sen tärkeydestä Le-Matoranille.

Paluu Metru Nuille Muokkaa

Myöhemmin kun Teridax oli lopulta voitettu ja Metru Nui uudelleenlöydetty, Makani auttoi rakentamaan veneitä, joita Matoranit käyttivät paluumatkallaan sinne. Perillä Makani auttoi kaupungin uudelleenrakentamisessa siihen asti kunnes Artakhan sauva teki loput. Makani oli myöhemmin Coliseumilla seremonioissa Matoron uhrauksen vuoksi ja myöhemmin Mata Nuin heräämisen takia. Seremonian aikana Teridax paljasti, että hallitsi universumia.

Makanin tilanteesta tämän jälkeen ei tiedetä, mutta hän on elossa.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Kuten muutkin Le-Matoranit, Makani on ketterä Ilman elementaalivoimansa ansiosta. Hän on myös taitava muusikko.
  • Kyvyt: Makanilla on Ilman elementaalivoima mutta hän ei voi käyttää sitä.
  • Naamio: Makani kantaa voimatonta Jaloa Matatua.
  • Välineet: Torvi, jossa on kolme erkanevaa putkea. Eri ääniä tuotetaan peittämällä osa ainakin kahdesta reiästä.

Esiintymiset Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki