FANDOM

Mangaia
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Teridax (ennen)
Tilanne
Hylätty

Mangaia oli Makuta Teridaxin tukikohta, sen jälkeen kun Metru Nuin Matoranit pelastettiin Mata Nuille.

Historia Muokkaa

Mangaian rakensi Makuta Teridax, hyvin pian sen jälkeen, kun hänet oli määrätty vartioimaan Metru Nuita Makuta Miserixin käskystä. Teridax nimesi sen Mangaiaksi, mikä tarkoittaa Matoranien kielessä "suojeliaa". Teridax laittoi sinne monia Manas-rapuja ja kaksi Mana Koa vartioimaan sitä.

Monia päiviä myöhemmin, joukko Skakdeja, jotka kutsuivat itseään Pirakoiksi, menivät Metru Nuilta Mangaiaan kulkevan tunnelin läpi, kaivaien ovien jäänteiden läpi. Yksi heistä, Zaktan, löysi Teridaxin hajonneen haarniskan, ja toinen, Reidak, heitti Kraahkanin Hopeiseen mereen, kun naamio hyökkäsi hänen kimppuun. Tullessaan sisään luolaan, Pirakat löysivät Fuusiokeihään, minkä Hakann vahingossa käytti jakaen Vezokin itsekseen ja Vezoniksi. Teridaxin energia alkoi vaikuttamaan heitä ottamaan Kanohi Ignikan.

Pian sen jälkeen, Pirakat joutuivat kahden Mana Kon väijytykseen, mutta pakenivat myöhemmin Mata Nuin tunneleiden läpi.

Myöhemmin, Mata Nuin ritarikunta tuhosi Sähköistyneen Protodermiksen altaan luolassa, estäen Makutain veljeskuntaa tekemästä enää uusi Rahksheja, heidän sodan aikana.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Mangaia

Pirakat Mangaissa.

Mangaia on iso luola maan alla. Se on tehty kivestä ja siellä on kuusi Rahkshi-säiliötä.

Sijainti ja paikat Muokkaa

Mangaia on iso kammio, joka sijaitsee Kini-Nuin alla. Sinne pääsee useita reittejä: Kini-Nuin kautta, aurinkokellon sisäänkäynnin kautta sekä Hopeisen meren reunalla olevasta aukosta.

Mangaia hyvin tilava, ja siellä on kuusi Rahkshi-säiliötä, joista kuusi Rahkshia kerran kuoriutui etsimään Avohkiita. Mangaian perällä on raskas portti, joka on tie Metru Nuihin. Siellä oli myös altaita, jotka muodostavat Mata Nuin kolme hyvettä -symbolin ja sisältävät Sähköistynyttä Protodermistä.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki