Fandom

Bioarkistot

Mantax

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu3 Share
Mantax
Näytä tiedot olomuodossa:

Mantax on yksi Barraki Sotalordeista. Ennen hän oli yksi Kuuden Kuningaskunnan liiton johtajista.

Elämäkerta Muokkaa

Mantax oli yksi Kuuden Kuningaskunnan liigan sotajohtajista. Hänen hallintoalueisiinsa kuului keskinen Matoran-universumi. Hän oli mysteerillinen ja salaperäinen ja eli omissa oloissaan. Hän jopa teki sopimuksia Xian ja Metru Nuin kanssa muiden Barrakien huomaamatta. Hän oli paikalla kun Barrakit ja Makutat tapasivat ja Makutat sopivat auttavansa Barrakeja. Pridakin ja muiden Barrakien tapaan Mantax yritti syrjäyttää Mata Nuin mutta Makutan Veljeskunnan yllätyshyökkäys esti heidän aikeensa. Hetkeä ennen heidä teloitustaan Botar saapui ja vei kaikki kuusi Barrakia Onkalon. Barrakien armeijat hajotettiin ja nimi pyyhkiytyi unholaan.

Onkalo Muokkaa

Mantax pysyi sellissään kymmeniä tuhansia vuosia jolloin hän sai päähänsä että yksi Barrakeista oli pettänyt muut. 80 000 myöhemmin suuri maanjäristys iski kupoliin saaden sen irtoamaan ja vieden vankilan mukanaan mereen. Vanginvartija Hydraxon kuoli kaaoksessa jolloin vangit pääsivät pakenemaan. Vangit pakenivat Mustiin vesiin ja he mutatisoituivat Onkalon Mutageeneistä hirviöiksi jotka hengittävät vettä.

Sen jälkeen kun Barrakit pääsivät vapaaksi Mantax alkoi etsiä todisteita siitä että yksi heidän omistaan oli pettänyt heidät. Mantax myös söi puolet Merimustekalan poikasista joita Kalmah kasvatti Mustekalaluolassaan. Tämän jälkeen hän ei päästänyt sinne ulkopuolisia.

Elämän naamio Muokkaa

1000 vuotta myöhemmin Elämän Naamio, Kanohi Ignika saapui meren pohjaan. Pridakin määräyksestä Barrakit lähtivät etsimään sitä merenpohjasta että he voisivat palata takaisin vanhoihin muotoihinsa. Jälleen kerran Mantax palasi takaisin vanhoihin selleihin. Takadox ja Kalmah seurasivat häntä ja joutuivat vangeiksi kun kivenjärkäle sulki heidän tiensä. He onnistuivat pakenemaan Zyglakeilta kun Nocturn taisteli niitä vastaan.

Myöhemmin Mantax ja muut Barrakit seurasivat Po-Matoran Dekaria kun tämä yritti tuhota Elämän Naamion. Suojellakseen itseään Naamio suurensi Myrkkyankeriaan joka hyökkäsi Mahri Nuille. Kun Pridak yritti viedä naamion Dekarilta, Ignika teki loistavan valonvälähdyksen joka löi Barrakit pois.

Herättyään Barrakit menivät Ilmaleväkentille jossa he tapasivat Toa Mahrit ja ottivat heidät vangeikseen.

Mantax Ohjaa Toa Mahria pelissä.png

Peli-Mantax

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Mantax hengittää vettä. Hän voi luoda salaman lonkeroistaan.
  • Voimat: Ei omaa voimia.
  • Välineet: Mantaxilla on ympäri kehoa myrkyllisiä piikkejä. Hänen oikeassa kädessään ovat pinsetit, hänen lähitaisteluvälineensä. Niillä pystyy poimimaan esineitä ja ne ovat osa hänen kättään. Hänellä on myös paksu haarniska ja mustekalalaukaisin.

Armeija Muokkaa

Mantax ohjaa armeijaa joka koostuu Paholaisrauskuista.

Settitietoa Muokkaa

Mantax julkaistiin vuonna 2007 58-osaisena settinä. Mantaxin mukana tuli mustekalalaukaisin, jolla voi ampua mustekala-ammuksia. Mantaxista voi rakentaa Ehlekin ja Caraparin kanssa Onkalon sotakilpikonnan sekä Caraparin, Toa Mahri Matoron Nuparun kanssa Manutrin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki