Fandom

Bioarkistot

Mata Nui Online Game II: The Final Chronicle

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Mata Nui Online Game II: The Final Chronicle (lyhennetään myös: MNOG/MNOLG 2 tai MNOLG/MNOG: TFC) on jatkoa edelliselle Mata Nui Online Gamelle. Pelissä pelataan Hahlilla.

Pelimekaniikka Muokkaa

Pelaaminen tapahtuu hiirellä, jolla ohjataan Hahlia. Painamalla hiirellä jotakin kohtaa peliruudulla Hahli kävelee tai juoksee kohtaan. Kun Hahli menee rakennukseen tai ruudulla näkyvän alueen laidalle, hän siirtyy toiselle ruudulle (eli paikoillaan pysyvälle, kerralla peli-ikkunaan mahtuvalle alueelle).

Hahlilla on käytössä laukku, jossa säilytetään kaikki Hahlin tavarat. Laukussa on kolme osastoa: työkalut, tarvikkeet ja artefaktit. Pelaaja voi puhua muille pelissä oleville hahmoille napsauttamalla haluamaansa hahmoa hiirellä. Keskusteluissa pelaaja saa valita valmiista kysymyksistä, joihin hahmo vastaa. Aluksi pelaaja voi liikkua vain Ga-Korossa, mutta pelin edetessä myös muualla. Pelissä on tarkoitus pelata kolhiita ja voittaa mestaruus, sekä asettaa Kristallit Mangaiaan.

Kolhii Muokkaa

Kolhii on tärkeä minipeli Mata Nui Online Game II:ssa. Sitä pelataan kahden joukkueen välillä (finaalissa kolmen). Joukkueissa on kaksi jäsentä: maalivahti ja hyökkääjä. Pelihahmo Hahli on joukkueensa hyökkääjä. Tarkoituksena on tehdä maali vastustajan puolelle. Maalivahti suojelee maalia ja hyökkääjä yrittää tehdä maaleja.

Taidot Muokkaa

Kolhiita varten Hahlin pelitaitoja on kehitettävä, jotta hän pystyisi pelaamaan hyvin. Taitoja on kuusi, yksi kussakin kylässä:

Nopeus (Ga-Koro)
Nopeus vaikuttaa hahlin nopeuteen ottelusssa. Tätä varten tarvitset happilaitteen(saa Ga-Korossa 5 vekotinta/kpl, muualla 10 vekotinta/kpl). Seuraavaksi ota vene(maksaa 1 Wignetin per matka) ja mene koordinaatilla C9 kohtaan. Hyppää veteen ja mene syvälle missä näkyy Takea hai. Ottamalla sen kolmesti kiinni saat kehittettyä yhden nopeus tason(Syvässä vedessä ollessasi näkyy happimittari. Jos se tyhjenee joudut takaisin pinnalle. Happilaite täyttää mittarin kokonaan jos sen painaa laukusta). Kestävyyden kehittäminen vaikuttaa happimittarin tyhjenemiseen.
Kestävyys (Onu-Koro)
Kestävyys vaikuttaa hahlin kuntoon ottelussa(Kestävyyttä voi kehittää vasta voitettuaan Kolhii-ottelun Ga-Korossa). Taipulle puhumalla hän opettaa sinulle tätä. Tarkoituksena on estää kuntomittarin loppuminen painamalla hiirella sitä ja samalla kantaa raskas kivi toiselle puolelle. Jos mittari tyhjenee pudotat kiven. Saamalla se toiselle puolelle kehität yhden kestävyys tason.
Strategia (Po-Koro)
Stragetiaa pystyy kehittämään keskellä Aavikkoa. Tarkoituksena on vain torjua Maheja pääsemästä Hahlin ohitse. Tarpeeksi torjumalla kehität yhden strategia tason.
Tarkkuus (Le-Koro)
Tarkkuus vaikuttaa kuinka hyvin saat tehtyä maalin. Tamaru opettaa sinulle tätä kunhan ensin omistat paljon kanokakiekkoja. Niitä saat ostettua Le-korosta 0,1 Wignet/kpl hintaan(1 wignet=10 kiekkoa). Tarkoituksena on osua alaspäin meneviin otuksiin. Osuttuasi viiteen kehität yhden tarkkuus tason. Heitettyjä kiekkoja ei saa takaisin.
Vahvuus (Ta-Koro)
Vahvuus vaikuttaa siihen kuinka hyvin saat pallon haltuusi, kun kamppailet siitä. Vahvuutta voi kehittää Kolhiiareenan alapuolella. Tätä kehitetään Kolhii-palloilla, joita saa Po-Korosta 1 wignet/kpl hintaan. Tarkoituksena on osua kohteeseen ja samalla kaataa se. Vasemmassa alalaidassa on mittari joka määrittä kuinka kovaa heität pallon. Kaatamalla kohteen kehität yhden vahvuus tason. Heitettyjä kolhii-palloja ei saa takaisin.
Tahdonvoima (Ko-Koro)
Tahdonvoimaa kehitetään Ko-Koron Kukkuloilla. Kantai opettaa tätä. Tarkoituksena on saada tasapainokeppi pitämään täysin heilumatta eli pysähtymään. Se tapahtuu ohjaamalla Hahlia hiirellä siihen suuntaa mihin sitä ohjataan. Jos keppi heiluu liikaa vasemmalla tai oikealle, Hahli kaatuu ja epäonnistut. Saamalla kepin paikoileen kehität yhden tahdonvoima tason.

Juoni Muokkaa

VAROITUS:  Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.

Kun Takua muuttui Takanuvaksi, Hahlista tuli Mata Nuin uusi Kirjuri. Pelissä täytyy ensin kerätä tietoa muilta Ga-Matoraneilta. Myöhemmin Turaga Nokama ilmoittaa Kohlii-turnauksesta, joka pidetään Ta-Koron Kolhii-areenassa.

Juonipaljastukset päättyvät tähän.

Julkaisu Muokkaa

Mata Nui Online Game II julkaistiin erikoisella tavalla kesällä 2003. Se lisättiin BIONICLE.com-verkkosivustolle 29. toukokuuta 2003, mutta sivustolta ei löytynyt ollenkaan linkkejä sivulle, jolla peli oli, eikä sivusto kertonut sen tulosta. Fanisivustoille BZPowerille ja Mask of Destinylle kuitenkin lähetettiin pelin osoite, jotta niiden lukijat pääsisivät jo pelaamaan peliä.[1][2] BZPower kannusti jäseniään raportoimaan pelistä löydettyjä ohjelmointivirheitä, jotta ne voitaisiin korjata ennen pelin virallista julkaisua.[3] Peli julkaistiin virallisesti vasta 26. kesäkuuta muiden päivitysten ohessa.[4]

Triviaa Muokkaa

  • Mata Nui Online Game II on nettipeli joka löytyi BIONICLEn virallisilta kotisivuilta (BIONICLE.comista) joka poistettiin, mutta sen pystyy nykyään lataamaan Täältä.
  • Ja täältä voit pelata sitä ilmaiseksi Täältä.

Lähteet Muokkaa

  1. Mata Nui Online Game II is online!. BZPower. Julkaistu 29. toukokuuta 2003.
  2. Bricktalk: MNOLG2 Online!. Mask of Destiny. Julkaistu 29. toukokuuta 2003.
  3. Mnolg 2 Bug Reports, viesti 1. BZPower. Julkaistu 29. toukokuuta 2003.
  4. Bionicle.com Gets Major Update. BZPower. Julkaistu 26. kesäkuuta 2003.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki