Fandom

Bioarkistot

Mavrah

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
“Me emme tahdo Metru Nuilta mitään, eikä Metru Nuin pitäisi tahtoa mitään meiltä.”
— Mavrah, Voyage of Fear
Mavrah
Ei kuvaa.png
Henkilö
Laji Matoran (Onu-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt Yli 3 000 eSm
Kuollut Hieman jSm (herätettiin henkiin)
Tilanne Elossa
Ammatti Arkistonhoitaja (ennen)
Kyvyt ja varusteet
Voimat Maan elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton Kanohi Pakari

Mavrah on Metru Nuilla työskennellyt Onu-Matoran ja arkistonhoitaja. Kun Turaga Dume määräsi ensimmäisten Rahien tutkinnan lopetettavaksi, Mavrah lähti Rahien kanssa asumaan Suuressa esteessä olevaan tunneliin. Toa Metrujen tullessa tunneliin Mavrah käski Rahiensa hyökätä, mutta taistelun seurauksena hän putosi mereen ja kuoli.[1]

Elämänkerta Muokkaa

Mavrah työskenteli Onu-Metrussa Arkistonhoitajana. Kerran hän yritti tutkia Kinlokia alatasoilla, mutta ne pääsivät irti ja kyseinen taso suljettiin. Mavrah myös kehitti oikeaksi osoittautuneen teorian, jonka mukaan Bohrokit olivat alunperin eläviä olentoja, jotka kehittyivät elottomiksi koneiksi.

Kun Kanohi-lohikäärme hyökkäsi Metru Nuille toistamiseen 4 000 vuotta sitten, Mavrah seurasi sitä pitkin Arkistoja. Whenua ja pääarkistonhoitaja kuitenkin tulivat pysäyttämään hänet.

Mavrah tutki Whenuan ja Onepun kanssa ensimmäisiä Raheja, joita oli tavattu Metru Nuilla. Yksi Raheista oli kerran vähällä tappaa Whenuan, ja Turaga Dume määräsi tutkimuksen lopetettavaksi. Mavrah ei halunnut lopettaa Rahien tutkimista ja jätti Metru Nuin elääkseen Rahien parissa. Mavrah asettui Suuressa esteessä sijaitsevaan tunneliin, joka johtaa ulos Matoran-universumista. Tunnelissa eli myös Mavrahin kanssa liittoutuneita karkotettuja Kralhi-robotteja.

Suuren mullistuksen jälkeen Toa Metrut kulkivat Lhikanilla Mavrahin asuttamassa tunnelissa kuuden Matoran-säiliöössä olevan Matoranin kanssa. Mavrah luuli heidän tulleen hakemaan häntä Meetru Nuille ja yritti pelästyttää heidät palaamaan. Toien jatkaessa matkaansa Mavrah käski Rahien ja Kralhien hyökätä. Taisteluun liittyivät myös Toa Metruja seuranneet Vahki Vorzakhit. Onewa vakuutti Mavrahien Rahien aiheuttamasta tuhosta, ja Mavrah yritti rauhoitella Rahejaan. Mavrah kuitenkin huuhtoutui kuohuvaan veteen ja kuoli.

Mavrahin ruumis teleportattiin Punaiselletähdelle, missä hänet herätettiin henkiin. Johtuen teleportaatiolaitteiston viasta Mavrahia ei pystytty palauttamaan Matoran-universumiin, vaan hän joutui jäämään Punaiselletähdelle.[2] Tuhat vuotta myöhemmin hän pelasti Toa Nuva Kopakan ja Pohatun, kun toiset tähdellä elävät olennot piirittivät heidät.

Luonne Muokkaa

Mavrah on innokas tutkija. Joskus hän innostuu liikaa, eikä välitä omasta turvallisuudestaan tai hyvinvoinnistaan. Hän ei pidä omaa elämäänsä etusijalla: hän hylkäsi ennemmin elämänsä Metru Nuilla kuin tutkimansa Rahit.

Lainaukset Muokkaa

“Kuten niin monet Onu-Matoranit... ja liian monet Ko-Matoranit... hän yritti piiloutua maailmalta.”
Nuju, Voyage of Fear

Kyvyt Muokkaa

Mavrahilla on Maan elementin voima, jota hän ei voi käyttää. Elementaalivoiman ansiosta hänellä on kuitenkin hyvä pimeännäkö.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Lähteet Muokkaa

  1. Official Greg Discussion, BZPower. Julkaistu 27. syyskuuta 2005
  2. Red Star Revelations, BZPower. Julkaistu 18. syyskuuta 2012

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki