FANDOM

Tämä artikkeli kertoo Matoranista. Saatat etsiä Midak-taivastykkiä.
“Tarvitsetko ravun Onu-Koroon? Hirveän pimeää on tunneleissa, mutta Puku tietää tien.”
— Midak, Mata Nui Online Game
Midak
Midak
Henkilö
Laji Matoran (Onu-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Ussal-hoitaja
Ryhmät Ei tiedossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Maan elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton suuren Kanohi Pakarin muotoinen naamio
Välineet Ei ole

Midak on poikkeava Onu-Matoran Metru Nuilta.

Elämäkerta Muokkaa

Midakin elämästä Metru Nuilla ei tiedetä mitään, mutta hieman ennen Suurta mullistusta Teridax käski Vahkeja laittamaan kaikki Matoranit Matoransäiliöihin. Toa Metrut onnistuivat pelastamaan Matoranit ja herättivät heidät Naho-järven rannalla. Säiliöissä vietetyn ajan takia Matoranit olivat kuitenkin heikentyneet ja menettäneet muistinsa.

Mata Nuilla, Midak asui majassa Po-Wahin laidalla Po-Koron valtatien suulla. Midak huolehti Ussal-ravuista, ja katseli paljon Ussal-ajoja. Hän vuokrasi myös Ussal-rapuja kulkijoille jotka menivät Onu-Koroon, jotta he eivät eksyisi pimeissä tunneleissa.

Kun Pewku tuli liian vanhaksi kilpailemaan, Onepu antoi tämän Midakin hoitoon. Midak antoi myöhemmin Pewkun Takualle jotta tämä löytäisi Onu-Koroon, ja Takuan hoidettua Onu-Koron ongelmat Midak kiitti häntä itse.

Midak myös ystävystyi Toa Pohatun kanssa. Siksi tämä nimesi Karda Nuilla Midak-taivastykit osittain hänen mukaansa.

Kun Matoranit palasivat Metru Nuille, Midak auttoi veneiden tekemisessä, ja asuu nyt Metru Nuilla. Teridaxin otettua Mata Nuin kehon hallintaansa Midakin tilanteesta ei tiedetä.

Midakin talo

Midak talonsa ja Ussal-talliensa ulkopuolella.

Luonne Muokkaa

Muista Onu-Matoraneista poiketen Midak ei pidä pimeästä vaan elää mieluummin maan pinnalla valossa. Hän myös pitää mielellään oppitunnin puhtaan valon iloista. Onu-Matoranit puhuvat hänestä tylysti, mutta muut Matoranit pitävät häntä ystävällisenä, jos hieman erikoisena.

Kyvyt Muokkaa

  • Voimat: Midak omaa Maan elementin, mutta hän ei voi käyttää sitä.
  • Naamio: Midakin naamio on voimaton Pakari.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki