FANDOM

“Edes Vahkit eivät pystyneet pysäyttämään voimakkaita Morbuzakheja”
— Kertoja, Disks of Danger
Morbuzakh
Morbuzakh sarjakuva
Kasvi
Esiintymisalue Metru Nui
Käyttö Ajaa Metru Nuin Matoranit Coliseumiin

Morbuzakh on massiivinen kasvi olento joka oli osa Makuta Teridaxin Metru Nuin valtaamis-suunnitelmaa.

Historia Muokkaa

Teridax loi Morbuzahkin muutamia vuosia ennen Suurta mullistusta. Hän teki ensin Karzahnin mutta hän huomasi että se on liian voimakas ja älykäs hänen tarkoituuksiinsa joten hän hylkäsi sen ja loi Morbuzahkin. Hän formuloi suunnitelman: Morbuzahkin piti ajaa Matoranit kaupungin keskustaan Coliseumiin, missä Makutat ja Vahkit voisivat helposti kaapata Matoranit Matoransäiliöihin.

Morbuzakh laitettiin .Ta-Metrun suureen sulatusuuniin josta se alkoi tuhoamaan Metru Nuita. Se kasvoi osaksi kaupunkia ja Matoranit yrittivät tuhota sen juuria Kanoka-kiekoilla ja joidenkin Rahien avulla. Kuitenkin Toa Metrut keräsivät kuusi Mahtikiekkoa ja menivät pääjuuren luokse Sulatusuuniin. Uunin läheisyydessä kasvi lähetti siemensateen Toien ja Matoranien päälle. Nuju onnistui kuitenkin pääsemään irti siemenien juurista ja joukko eteni sulatusuuniin. Sulatusuunissa kuusi Matorania yhdistyivät Matoran Nuiksi auttaakseen Toia. Sekään ei riittänyt ja Toat olivat alakynnessä. Sitten he käyttiävt kiekkojen voimaa tuhoten Morbuzakhin.

Lainauksia Muokkaa

"Kun Morbuzakh tietää että katsot sitä... se tulee katsomaan sinua.
-Vhisola, Disks of Danger

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki