FANDOM

Tämä artikkeli kertoo Pimeyden metsästäjästä. Saatat etsiä tuhoaja-nimistä välinettä, jonka englanninkielinen nimi on myös "Devastator".
“Millä he sinua sitten ruokkivatkin, ottaisian rasian sitä.”
Toa Mangai Nidhiki, The Many Deaths of Toa Tuyet

"Murskaaja"
Devastator.png
Henkilö
Laji Ei tiedossa
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Pimeyden metsästäjä
Ryhmät Pimeyden metsästäjät
Kyvyt ja varusteet
Voimat Telekinesia, muuttuminen
Välineet Ei ole

"Murskaaja" (englanniksi Devastator) on Pimeyden metsästäjä, joka on kotoisin Karzahnilta. Hän kerskailee omaavansa lukuisia voimia. Varmasti hänen tiedetään kykenevän telekinesiaan ja hiekaksi muuttumiseen.

Elämäkerta Muokkaa

Murskaaja on kotoisin Karzahnilta, missä hänen kerrotaan ilmaantuneen tulisesta kallionraosta. Karzahnilla Murskaaja tottui pahuuteen ja mieltyi murskaamaan kaiken näkemänsä.

Lopulta Murskaaja jätti Karzahnin valtakunnan taakseen ja liittyi Pimeyden metsästäjiin. Kerran Murskaaja lähetettiin Metru Nuille Triglaxin ja Gladiaattorin kanssa hakemaan Nui-kiveä Toa Tuyetilta. Tuyet lavasti Pimeyden metsästäjät syyllisiksi Matoranien murhiin, ja Lhikan ja Nidhiki taistelivat heitä vastaan. Murskaaja taisteli Ilman Toa Nidhikiä vastaan. Hän yritti hyökätä muuttumalla hiekaksi, mutta Nidhiki lennätti vettä hänen päällään ja muutti Murskaajan mudaksi. Pimeyden metsästäjät voitettiin, ja he joutuivat palaamaan Odinalle tyhjin käsin.

Pimeyden metsästäjien ja Makutain veljeskunnan sodan aikana Pimeyden metsästäjiä johtava Varjottu lähetti Murskaajan kotisaarelleen Karzahnille, missä hänen tuli etsiä Pimeyden metsästäjien sotasuunnitelmia sisältävä käärö. Hän purjehti veneellä Karzahnille ja surmasi veneen löytäneen Salaman Matoranin. Murskaaja alkoi etsiä "Rakentajaksi" nimettyä Matorania, jolla käärö tiettävästi oli. Murskaaja löysi hänet, ja Matoran lähti viemään häntä erääseen kanjoniin. Kanjonissa Matoran kuitenkin pakeni, ja joukko Manaseja sekä Mana Ko vangitsivat Murskaajan.

Myöhemmin Murskaaja heräsi kahleissa ja tapasi Karzahnin, saaren hallitsijan. Karzahni tahtoi kuulustella häntä valtakuntansa ulkopuolisesta maailmasta. Hän kertoi käärön olleen syötti hänen houkuttelemisekseen takaisin Karzahnille. Murskaaja murtautui vapaaksi kahleistaan ja kamppaili tyrannihallitsijaa vastaan. Karzahni yritti napata hänet ketjuillaan, mutta Murskaaja muuttui hiekaksi ja pakeni. Vannoen vielä palaavansa hän purjehti Odinalle.

Vuosisatoja Karzahnilla vierailun jälkeen Varjottu lähetti hänet saarelle, joka on lähellä Odinaa, keräämään maksettavaa palkkiota sen asukkailta. Makuta Teridaxin kuoltua Murskaaja muutti muiden Matoran-universumin asukkaiden kanssa Spherus Magnaan.

Luonne Muokkaa

Murskaaja on hyvin itsekeskeinen, ja pitää itseään vahvimpana olentona Mata Nuin jälkeen. Hän väittää olevansa yhtä vahva kuin viisi Toaa, hengittävänsä tulta, voivansa muuttua laavaksi ja luoda maanjäristyksiä ja kykenevänsä kutsumaan kuolleita. Murskaaja ei kuitenkaan oli kyennyt todistamaan väitteitään.

Murskaaja pitää asioiden tuhoamisesta. Yleensä hänen yksinkertaiset iske-ja-pakene-tehtävänsä muuttuvat kaoottiseksi tuhoamiseksi.

Kyvyt Muokkaa

Murskaaja kykenee muuttumaan hiekaksi. Hänellä on vahvat telekinesiavoimat ja pudottaakin usein vastustajansa päälle kiviä. Lista voimista joita hän väittää omaavansa on loputon, mutta varmuutta niistä ei ole.

Kulissien takana Muokkaa

Murskaajan loi Nate McCarthy, joka osallistui rakennelmalla LEGO Magazine Dark Hunter Building Contestiin (eli LEGO-lehden Pimeyden metsästäjän rakennuskilpailuun). Greg Farshtey antoi rakennelmalle roolin tarinaan. Hahmo esiteltiin LEGO Brickmaster -lehdessä.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki