FANDOM

BIONICLE-universumiin perustuvaa musiikkiakin on tehty sekä mainontaa varten on käytetty joitakin jo aiemmin olleita kappaleita.

AlbumitMuokkaa

Power PackMuokkaa

Power Pack oli vuonna 2001 julkaistu erityinen BIONICLE-setti. Se sisälsi Hafu-hahmon, hopeisen Kanohi Haun sekä musiikki-CD:n. CD sisälsi kolme kappaletta:

  • The BIONICLE Music
  • Hura-Mafa Flow
  • Kumo Rocks

Kappaleiden tekijöistä ei tiedetä mitään, mutta ne tuotti Universal Music.

BIONICLE: The AlbumMuokkaa

BIONICLE: The Album oli BIONICLE-albumi, joka peruutettiin. Se oli alun perin tarkoitus julkaista vuonna 2002.

BIONICLE-sivustoa varten tehdyt kappaleetMuokkaa

HeroMuokkaa

Hero on All Insane Kids (AIK) -yhtyeen tekemä kappale, jota käytettiin Toa Hordikoiden mainonnassa. Sen melodiaa kuultiinkin ensi kertaa Toa Hordika -mainoksessa. Myöhemmin kappale kokonaisuudessaan sekä siitä tehty musiikkivideo julkaistiin BIONICLE.comissa vuonna 2005.

Caught in a DreamMuokkaa

Caught in a Dream on myös All Insane Kidsin tekemä kappale. Sitä käytettiin Visorakien mainonnassa ja sen melodiaa kuultiin Visorak-mainoksessa. Myöhemmin sekin julkaistiin BIONICLE.comissa vuonna 2005. Kappaletta käytettiin myös BIONICLE 3: Varjojen Verkon lopputeksteissä.

Creeping in my SoulMuokkaa

Creeping in my Soul on Barraki: Creeps From the Deep -lyhytelokuvassa käytetty kappale. Sen esitti Christine Lorentzen. Kappale julkaistiin ladattavaksi vuoden 2007 alussa.

Kesällä 2007 löydetty Barraki Promo CD sisälsi Creeping in my Soul -kappaleesta erilaisen version. Tämän version on arveltu olevan alkuperäisversio.

Vuonna 2009 Cryoshell julkaisi kappaleesta uuden version, joka esiintyi heidän ensimmäisellä singlellään. Se esiintyi myös myöhemmin ilmestyneellä EP:llä.

Gravity HurtsMuokkaa

Gravity Hurts on Phantoka-settien mainonnassa käytetty kappale. Sen melodiaa kuultiin ensimmäisen kerran Phantoka-mainoksessa sekä BIONICLE.comin Retrospective-videossa. Myöhemmin vuonna 2008 kappale julkaistiin ladattavaksi.

Closer To The TruthMuokkaa

Closer To The Truth on Mistika-settien mainonnassa käytetty kappale. Sen melodia esiintyi ensimmäiseksi Mistikoita mainostavassa videossa BIONICLE.comissa. Myöhemmin sekin julkaistiin ladattavaksi sivustolla.

Cryoshell julkaisi myös tästä kappaleesta uuden version, joka esiintyi heidän EP:llään.

Elokuvien musiikkiMuokkaa

Bye Bye BabylonMuokkaa

Bye Bye Babylon on Cryoshellin kappale, joka tehtiin Legendan paluun tunnusmusiikiksi. Se esiintyi lopputekstien aikana ja DVD:n lisämateriaalissa oli musiikkivideo kappaleesta. Video sisältää pätkiä elokuvasta sekä yhtyeestä soittamassa. Video on katsottavissa myös BIONICLE.comissa.

Vuonna 2009 Cryoshell julkaisi uuden version kappaleesta. Se esiintyi heidän EP:llään. Kaikki EP:n kappaleet julkaistaan Cryoshellin albumilla, jonka on tarkoitus ilmestyä vuonna 2010.

Muut kappaleetMuokkaa

  • The All-American Rejectsin (AAR) kappaletta Move Along käytettiin Toa Inikoiden mainoksessa.
  • Edsim & Malthan kappaletta Face Me käytettiin Toa Mahrien mainonnassa ja se kuultiin Toa Mahri -lyhytelokuvan USA:n ulkopuolisissa versioissa.
  • Toa Mahri -lyhytelokuvan USA:n versiossa käytettiin Daughtryn kappaletta Crashed.
  • Amazon-nettikaupan sivustolle vuotaneen, BIONICLE-saagan tulevaisuudesta kertovan videon lopussa kuultiin Europen kappale The Final Countdown.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki