FANDOM

BIONICLE-maailmankaikkeuden päätodellisuudessa on monia muita paikkoja, joista tiedetään hyvin vähän.

BIONICLE-maailmankaikkeus Muokkaa

Maailmankaikkeudessa on lukuisia tuntemattomia taivaankappaleita.

Matoran-universumi Muokkaa

Artakhan naapurisaari Muokkaa

Artakhan naapurisaari oli suurisaari, josta johti maasilta Artakhalle. Artakhan ratsian jälkeen saari ja maasilta tuhottiin.

Barrakien linnoitukset Muokkaa

Kuuden kuningaskunnan liiton ollessa vielä toiminnassa Barrakit rakensivat itselleen monia linnoituksia. Ainakin Kalmahin luoteessa linnoitus tuhoutui kivimurskaksi liiton hajottua. Barrakit rakensivat itselleen myös vedenalaisen linnoituksen Aqua Magnan Mustien vesien yläpuolelle. Laskeutuva Mahri Nui kuitenkin tuhosi sen.

Brutakan kotisaari Muokkaa

Brutakan kotisaari on Brutakan ja hänen lajinsa kotisaari. Brutaka oli siellä muinoin merkittävä henkilö.

Keetongun kotisaari.png

Keetongun kotisaari

Eteläiset saaret Muokkaa

Eteläisillä saarilla on monia tuntemattomia saaria. Näistä saarista vain Artidax tunnetaan kunnolla.

Keetongun kotisaari Muokkaa

Keetongun kotisaari on paitsi Keetongun ja hänen lajinsa myös Tahtorakien asuttama saari. Visorakit hyökkäsivät saarelle ja tappoivat Keetongun lajin Keetongua itseään lukuunottamatta. Saari sijaitsee Eteläisten saarten itäisessä saariketjussa. Saaren Makuta oli Chirox.

Silmänkääntäjän kuningaskunta Muokkaa

Silmänkääntäjä kuningaskunta on Matoranien asuttama saari. Matoranit pitivät Silmänkääntäjä kuninkaanaan, koska tämä teki teknologiansa avulla temppuja, joita hän kutsui taikuudeksi. Saari sijaitsee etäällä Odinasta.

Sähköistyneen Protodermiksen saari Muokkaa
Sähköistyneen Protodermiksen saari.png

Sähköistyneen Protodermiksen saari

Sähköistyneen Protodermiksen saari on Eteläisten saarten itäisen saariketjun pohjoisin saari, jolla on suuri järvi Sähköistynyttä Protodermistä. Kuuden kunigaskunnan liiton aikoina se vastusti pisimpään Caraparin armeijaa. Carapar kuitenkin lähetti myrkytettyä ruokaa, jolloin hänen armeijansa saivat saaren vallattua asukkaiden sairastuttua. Matoran-sisällissodan jälkeen Chiroxista tuli oli myös tämän saaren Makuta.

Vastikään Keetongu ja Toa Helryx matkustivat saarelle tuhoamaan järveä, jossa oli Sähköistynyttä Protodermistä. Nesteen hyökätessä heidän kimppuunsa he pakenivat Vezonin vahingossa luoman ulottuvuusportin kautta.

Firedracaxin kotisaari Muokkaa

Firedracaxin kotisaari on Visorakien hyökkäyksen kohteeksi joutunut saari. Saarella asui ennen Matoraneja ja siellä oli Sähköistynyttä Protodermistä.

Ilmavahdin kotisaari Muokkaa

Ilmavahdin kotisaari on saari, jolla Ilmavahti tappoi toisen kahdesta häntä hakemaan määrätystä Pimeyden metsästäjästä.

Keräilijän kotisaari Muokkaa

Keräilijän kotisaari on Matoranien asuttama saari, jonka johtaja Keräilijä joskus oli. Hän joutui Pimeyden metsästäjien operaation tielle ja joutui heidän nappaamakseen.

Krahkan kotisaari Muokkaa

Krahkan kotisaari on saari, josta Krahka ja hänen lajinsa ovat kotoisin. Saari oli ennen vihreä ja rauhallinen, mutta Visorakit hyökkäsivät sinne.

Lesovikkin kotisaari Muokkaa

Lesovikkin kotisaari on saari, jolta Lesovikk on kotoisin. Saaren Turaga tuli hulluksi ja lähetti saaren kaikki Matoranit - mukaanlukien Defilakin, Dekarin, Idriksen ja Sardan - Karzahnille.

Linkoajan saari Muokkaa

Linkoajan saari on saari, jossa Linkoaja tiimeineen taisteli mutatoituneita Rahksheja vastaan. Taistelun aikana Linkoaja putosi syvään rotkoon ja loukkaantui pahoin.

Makuta-linnoituksen saari.png

Saari, jolla Makuta-linnoitus sijaitsee

Makuta-linnoitus Muokkaa

Makutojen linnoitus on yksi Makutain veljeskunnan entisistä tukikohdista, joka on rakennettu saarelle länteen Destralista. Siellä säilytettiin yhtä kopiota Teridaxin suunnitelmasta.

Matoranien asuttama saari Muokkaa

Matoranien asuttama saari on saari, jolla elää Matoraneja ja ryhmä Toia. Myrkky hyökkäsi sinne kerran.

Metru Nuin naapurisaari Muokkaa

Metru Nuin naapurisaari on saari, joka on uintimatkan etäisyydellä Metru Nuista. Toain ja Pimeyden metsästäjien sodan aikana Toa Naho ui saarelle hakemaan apua. Saavuttuaan saarelle hän raahautui paikallisen Turagan luo.

Metsäinen saari Muokkaa

Metsäinen saari on pieni saari, joka sijaitsee lähellä Eteläistä mannerta. Alunperin Brutakan tiimin oli tarkoitus saada aseensa sieltä, mutta Makuta Icarax hyökkäsi heidän kimppuunsa. Lyhyen taistelun aikana hän tappoi Botarin.

Miimikon kotisaari Muokkaa

Miimikon kotisaari on luonnonkatastrofissa tuhoutunut saari. Miimikko ja hänen lajinsa ovat sieltä kotoisin.

Nocturnin kotisaari Muokkaa

Nocturnin kotisaari on saari, jolta Nocturn ja hänen lajinsa ovat kotoisin. Nocturn halkaisi saaren kahtia raivostuttuaan.

Painovoiman Toan kotisaari Muokkaa

Painovoiman Toan kotisaari on saari, jolla Painovoiman Toa ja tuntematon Turaga elivät. Lariska tappoi Toan ja Turaga pakeni.

Plasman Toan kotisaari Muokkaa

Plasman Toan kotisaari on saari etelään Voya Nuista. Zaktan hyökkäsi siellä Plasman Toan kimppuun.

Prototyypin saari Muokkaa

Prototyypin saari on aavikoitunut suon sisältävä saari, jolla Prototyyppi oli yksin monia vuosia.

Raivokkaan kotisaari Muokkaa

Raivokkaan kotisaari on saari, jolla Raivokas heimoineen eli. Visorakit hyökkäsivät sinne ja Raivokas johti selviytyjät niitä vastaan.

Steltin naapurisaari Muokkaa

Steltin naapurisaari on Matoranien asuttama saari, jonne Vultraz hyökkäsi kokeillessaan Taivastaistelijaansa. Hyökkäyksen aikana kaksi Matorania kuoli ja kaksitoista loukkaantui.

Suojelijan kotisaari Muokkaa

Suojelijan kotisaari on saari, joka joutui kerran sotaan. Sodan aikana Suojelijan heimon petti joku heidän omasta joukostaan.

Varjotun ja Ikiaikaisen kotisaari Muokkaa

Varjotun ja Ikiaikaisen kotisaari on varjojen ja jäiden saari, jota Varjotun mukaan ei koskaan siunattu Mata Nuin rakastavalla katseella. Saari oli rauhallinen, kunnes Ikiaikainen alkoi hoitaa likaisia liikeasioita ja sai aikaan sodan.

Toa-linnoitus Muokkaa

Toa-linnoitus oli tuntemattomalle saarelle rakennettu linnake. Makoki-kiveä pidettiin siellä 7 000 vuotta sitten. Linnoitus sijaitsi Frostelusten alueella, minkä vuoksi Frostelukset hyökkäsivät ja tappoivat linnoituksen kaikki Toat Lhikania lukuunottamatta. Linnoitus oli rakennettu tuuliselle kalliolle, ja 3 000 bioa sen alapuolella on joki.

Tuyetin kotisaari Muokkaa

Tuyetin kotisaari on saari, jolla Nui-kivi oli ennen. Toa Mangai Tuyet on sieltä kotoisin. Saarella on ainakin yksi Turaga.

Tyrannin kotisaari Muokkaa

Tyrannin kotisaari on Tyrannin ja hänen lajinsa kotisaari. Se on pieni saari etelään Odinasta.

Vaanijan kotisaari Muokkaa

Vaanijan kotisaari on saari, jolta Vaanija on kotoisin. Siellä murhaajat karkotetaan saarelta.

Vortixxien tuhoama saari Muokkaa

Vortixxien tuhoama saari oli saari, jonka Vortixxit tuhosivat parantaakseen Xian kauppayhteyksiä. Saarella ei elänyt älyllisiä olentoja, mutta suuri määrä harvinaisia Raheja tuhoutui.

Linnoitussaari Muokkaa

Linnoitussaari on tuntemattomassa paikassa sijaitseva saari, jolla on linnoitus. Jonain päivänä Krakuasta tulee sen yksinäinen puolustaja.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki