FANDOM

Myrkkyankerias
Myrkkyankeriaat.png
Eläinlaji
Elinympäristö
Tilanne
Tuntematon

Myrkkyankeriaat ovat ankeriasmaisia eläimiä, joita asuu Mahri Nuita ympäröivissä vesissä.

Biologia Muokkaa

Myrkkyankeriaat luottavat hyvään näkökykyynsä ja vähemmän kuuloonsa metsästäessään. Ne luottavat nopeasti vaikuttavaan myrkkyynsä torahampaissaan, jotka ovat sekä torjumiseen että puolustautumiseen.

Historia Muokkaa

Myrkkyankeriaat muodostavat suurimman osan Ehlekin armeijasta. Mahri Nuin Matoranit pitivät Myrkkyankeriaita uhkana. Dekar kohtasi kerran sellaisen tavallisella metsästysretkellä, koska piti Ignikaa hallussaan. Ehlek yritti kerran hyökätä niillä Mahri Nuille, mutta Carapar suostutteli hänet lopettamaan.

90-metrinen Mutanttimyrkkyankerias Muokkaa

90-metrinen myrkkyankerias.png

Jättiläismyrkkyankerias.

Eräs myrkkyankerias suurentui Kanohi Ignikan voimien takia. Se hyökkäsi Mahri Nuille, sen liikkeen ja valojen houkuttelemana, mutta muutti myöhemmin suuntansa kun Matoranit, Defilakin johtamana, murskasivat kapungin Valokivet, suistaen kaupungin pimeyteen.

Sitten myrkkyankerias hyökkäsi Kivinuoran kimppuun ja yritti murskata sen, mutta Toa Mahrit voittivat sen (erityisesti Hewkii). Myöhemmin myrkkyankerias taisteli Muinaista meripetoa vastaan, jonka Kongun Kanohi Zatth oli kutsunut. Sitten kaksi olentoa liittoutuivat Gadunkan kanssa ja taistelivat yhdessä Toa Mahreja vastaan. Hewkii voitti myrkkyankeriaan jälleen, joka käytti Garaitaan poistamaan ankeriaan painovoiman, saaden aallon viemään sen pois.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki