FANDOM

Tämä artikkeli kertoo Toasta. Saatat etsiä lahtea tai putouksia.
Naho
Näytä tiedot olomuodossa:

Naho oli Veden Toa Mangai.

Elämäkerta Muokkaa

Turaga Dumen lähetettyä yksitoista Vahkia Metru Nuilta hakemaan Toia apuun Naho oli yksi kutsuun vastanneista. Hän päihitti yhdessä kymmenen muun Toan kanssa voittamaan Kanohi-lohikäärmeen ja jälkeenpäin auttoi viemään sen Xialle. Vaikka kaikille Toille annettiin mahdollisuus lähteä Metru Nuilta, kaikki jäivät Naho mukaan lukien suojelemaan kaupunkia.

Myöhemmin Toain ja Pimeyden metsästäjien sodan aikana Naho onnistui menemään Pimeyden Metsästäjien linjojen ohi ja uimaan läheiselle saarelle. Hän pyysi apujoukkoja ja palasi saarelle sadan Toan kanssa. Nidhikin yrittäessä pettää Toat kolmensadan Toan armeija saapui saarelle ja auttoi lopettamaan sodan ajamalla Pimeyden Metsästäjät pois.

Ennen Suurta mullistusta Turaga Dumeksi naamioitunut Makuta Teridax lähetti kaikki muut Toa Mangait paitsi Lhikanin pois kaupungista eri tehtäville. Tehtävä oli kuitenkin huijausta ja Naho tapettiin.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Toa-imperiumi Muokkaa

Toa-imperiumin vaihtoehtoismaailmassa Naho oli niiden Toien joukossa, jotka lähetettiin tehtävälle Odinalle tuhoamaan Pimeyden Metsästäjät. Hän tarjoutui menemään The Shadowed Onen perään yksin, mutta auttoikin häntä sen sijaan pakenemaan. Naho ei päässyt pakoon ja Tuyet luovutti hänet myöhemmin Roodakalle, joka muutti hänet "mielenkintoiseksi näyttelyesineeksi" Arkistoihin.

Kyvyt Muokkaa

  • Voimat: Naho hallitsi elementtinään vettä. Tämän ansiosta hän pystyi luomaan, hallitsemaan ja imemään vettä.
  • Välineet: Naho kantoi tuntemattomia Toa-välineitä.
  • Naamio: Nahon naamio on tuntematon.

Kulissien takana Muokkaa

Nahon nimeä Greg Farshteylle ehdotti BZPowerin jäsen Nuhrii the Metruan. Hän hyväksyi ehdotuksen ja Nahosta tuli osa kaanonista tarinaa.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki