FANDOM

Tämä artikkeli kertoo robottivartijoista. Saatat etsiä Skakdi-sotaherraa.

Nektann
Piraka Outpost.png

Vartioasema-Nektann erään Pirakoiden vartioaseman päällä

Robotti
Luoja(t) Vortixxit
Voimat Energiaiskut, korjaantuminen
Välineet Tykit
Tilanne Ei tiedossa

Nektannit ovat mekaanisia, automaattisia puolustuslaitteita, jotka Skakdi-sotaherra Nektann tilasi Xian Vortixxeilta.

Historia Muokkaa

Zakazin sisällissodan aikana Nektann-niminen sotaherra tilasi Xialta mekaanisia puolustuslaitteita. Laitteita alettiin käyttää Zakazilla yleisesti, ja ne saivat nimensä tilaajansa mukaan. Nektannit tarkkailivat taivasta ilmalaivojen ja muiden ilma-alusten varalta.

Viitisensataa vuotta Suuren mullistuksen jälkeen Skakdi Nektann päätti myydä joitain robotteja Steltillä. Hän myi ne tietämättään naamioituneelle Makuta Krikalle, joka myöhemmin usutti ostamansa Nektannit sotaherran kimppuun rangaistukseksi. Nektann onnistui tuhoamaan joitain roboteista, mutta jäi lopulta tappiolle. Krika käski Nektann-robotit pois ja alkoi taistella Nektannia vastaan itse.

Pirakat käyttivät Nektanneja vartiomaan Voya Nuita. He asettivat Nektanneja PIrakoiden linnoituksen ympärille ja Pirakoiden vartioasemille. Toa Inika Nuparu tuhosi yhden näistä Nektanneista hetkellisesti Toien hyökätessä Pirakoiden linnoitukseen. Nektann alkoi kuitenkin korjata itseään välittömästi.

Ominaisuudet Muokkaa

Nektannit ovat itsenäisesti toimivia mekaanisia puolustuslaitteita. Niissä on tykit, jotka ampuvat energiasäteitä. Nektannit kykenevät korjaamaan itsensä rikkouduttuaan. Niitä on sekä liikkuvia että liikkumattomia. Liikkumattomat Nektannit ovat usein torneissa tai muissa korkeissa paikoissa. Ne on suojattu kaikkialta muualta paitsi alapuolelta. Nektanneja on kymmenen eri tyyppiä:

  • Avainmestari-Nektann
  • Heikennys-Nektann
  • Korjaus-Nektannn
  • Mestari-Nektann
  • Musta Nektann
  • Puolustus-Nektann
  • Taistelu-Nektann
  • Tiedustelu-Nektann
  • Vartija-Nektann
  • Vartioasema-Nektann

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki