FANDOM

Nimeämispäivät ovat Matoranien juhlapäiviä sekä Metru Nuilla ja Mata Nuilla. Yleensä tässä pidennetään Matoranien nimiä heidän hyvien tekojensa ansiosta. Kuitenkin, monet Matoranit pitävät siitä sen takia koska se on vapaapäivä. Nimeämispäivinä Metru Nuilla, seremoniat pidettiin Coliseumissa, Tiedon tornit avasivat observationsa kaikille ja jotkut Matoranit saivat itsetehdyt oikeankokoiset patsaat. Mata Nuilla vain yksi nimeämispäivä on nähty, ja se oli Bohrok-Kalien hyökkäyksien jälkeen. Vakama käski Takuaa kirjoittamaan nimet Historian muuriin "ja kirjoittamaan ne oikein".

NimetytMuokkaa

  • Jaller: Ennen Jala. Hän sai uuden nimensä taistelussa Bohrok-parvia ja Bohrok-Kaleja osoittamastaan urheudesta
  • Macku: Ennen Maku. Hän sai uuden nimensä taistelussa Bohrok-parvia osoittamastaan urheudesta(varsinkin Ga-Korossa)
  • Hewkii: Ennen Huki. Hän sai uuden nimensä taistelussa Bohrok-parvia osoittamastaan urheudesta(varsinkin Ga-Korossa)
  • Pewku: Ennen Puku. Takua antoi hänelle uuden nimen, koska hän ei saanut uutta nimeä vaikka hän oli omasta mielestään auttanut paljon.

MuutaMuokkaa

  • Uskomus että Mata Nui tuo lahjoja hyville Matoraneille Kourujen kautta nimeämispäivänä on varmaan saanut inspiraationsa Joulupukista, joka tuo lahjoja kilteille ihmislapsille Jouluaattona.
  • Lahjojen anto on myös osa nimeämispäivää, vaikkakin tätä käytettiin enemmän Metru Nuilla kun Mata Nuilla.
  • LEGO teki nimeämispäivän koska jotkut nimistä suututtivat Maorit. Tämä muutos lisättiin tarinaan ja se toimi hyvin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki