FANDOM

Nui-Jaga
Nui-Jaga.png
Rahi-laji
Luoja Tuntematon
Elinympäristö Ei tiedossa
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Yleinen

Nui-Jagat ovat skorppionimaisia Raheja.

Biologia Muokkaa

Nui-Jagat eli Suuret Skropionit ovat Rahi-laji joka perustuu skorpioneihin. Nui-Jagoilla on kuusi jalkaa kaksi saksikättä sekä häntä jonka päässä on happopistin. Häntä on erittäin voimakas ja saattaa pirstoa kiveä, kuten myös sen sakset. Pistimestä voi myös suihkuttaa happoa, joka aiheuttaa hetkellisen sokeuden.

Metru Nuissa näitä pistimiä pidettiin arvotavarana. Nui-Jagat voivat olla sekä sinisiä, liloja, että turkooseja. Nui-Jagat ovat yleensä hitaita ja tyhmiä ja niitä voi huijata näyttämällä niille niiden peilikuvan. Nui-Jagat metsästävät usein ryhmissä ja käyttävät häntäänsä aseenaan. Luultavasti ne käyttävät apuna myös nopeuttaan.

Nui-Jagat elävät aavikkolla kuten Akhmoun Komeettapallo luolassa elänyt yksilö, mutta niitä tavataan myös vulkaanisilla alueilla. Samalla alueella elävät esimerkiksi Hiekka-Tarakavat. Ei tiedetä kuolevatko ne vedessä, mutta ne eivät ilmeisesti ainakaan hakeudu sen luo.

Nui-Jagat yleensä metsästävät Suokäärmeitä.

Historia Muokkaa

Tuntematon Makuta loi Nui-Jagat nestemäisellä Protodermiksellä ja Viruksilla asuttamaan Matoran-universumia.

Nui-Jagoja löydettiin yleensä Po-Metrusta, Metru Nuilla. Niiden pistimensä olivat hyvin arvokkaita, joten metsästäjät menivät etsimään niitä, mutta eivät yleensä palanneet. Suuren mullistuksen jälkeen, monet Nui-Jagat muuttivat Po-Wahiin Mata Nulle joita Makuta Teridax myöhemmin hallitsi saastuneilla naamioilla.

Settitietoa Muokkaa

Kaksi Nui-Jagaa (yksi sininen, yksi violetti), julkaistiin laatikkosettinä vuonna 2001. Nui-Jagojen yhdistetty osamäärä on 214. Alhaalta vedettynä Nui-Jagan häntä liikkuu eteenpäin. Ne pystyi yhdistämään luoden Kahun.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki