FANDOM

Kivinuora on sokkelomainen kulkutie, joka yhdistää Mahri Nuin ja Voya Nuin. Se oli ennen sulaa protodermistä, joka valui Valmai-vuoresta ja jäähtyi liittäen Voya Nuin Päättymättömän meren pohjaan.

Kivinuoran sisällä Toa Inikat taistelivat Zyglakeja vastaan. Käyttäen hyväksi Kivinuoran piilopaikkoja he hyökkäsivät piiloista Inikoiden kimppuun.

Kivinuorassa Vezon löi Matoron päin seinää kostoksi Toa Inikoille. Silloin Jaller poltti Fuusiokeihään tuhkaksi ja Zyglakit veivät hänet pois.

Kun 300 jalkaa pitkä myrkkyankerias kuuli ääniä Kivinuorasta se hyökkäsi sen kimppuun saadakseen ruokaa ja hukutti osan labyrintistä veteen.

Kun Toa Mahrit olivat viemässä Matoraneja turvaan Nui-Luoliin, mutatoituneet Pirakat, jotka olivat tappaneet ryhmän Zyglakeja hyökkäsivät heidän kimppuunsa. Axonn kuitenkin voitti heidät ja pelasti Toat ja lähetti Pirakat Daxialle. Sitten Axonn näytti Mahreille salaisen kammion jossa Toa maastoryömijää pidettiin. Käyttäen sen voimia ja nopeutta he menivät takaisin Tyrmään.

Toa Mahrit tuhosivat Kivinuoran, tuhoten Mahri Nuin, jotta Voya Nui pääsisi Eteläiseen mantereeseen, jonne se kuuluikin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki