FANDOM

Nynrah
Nynrah.png
Paikka
Sijainti
Etelään Odinasta, itään Eteläisestä mantereesta, pohjoiseeen Visorakista
Asukkaat
Matoranit, tuntematon älyllinen laji (kaikki ennen)
Tilanne
Olemassa

Nynrah on Matoran-universumissa sijaitseva saari, jolla Nynrah-haamut asuivat.

Maantiede Muokkaa

Nynrahin maamerkeistä tiedetään hyvin vähän. Saarella on tiettävästi jyrkkä kallio. Saarella on useita kyliä, vaikkakin Nynrah-haamut asuvat vain yhdessä niistä. Kylässä sijaitsee asevarasto, joka kerran sisälsi varastetut Zamor-laukaisimet.

Nynrahilla on myös ranta.

Historia Muokkaa

Suuret olennot loivat Nynrahin osana Matoran-universumia. Joukko Nynrah-haamuiksi kutsuttuja Fe-Matoraneja alkoi asua saarella ja ryhtyi käsityöläisiksi.

Matoran-sisällissodan jälkeen Makuta Miserix määräsi Tridaxin valvomaan Nynrahia.

Visorak-hämähäkkien luomisen jälkeen Visorak-saaren eloonjääneet pakenivat Nynrahin kautta Steltille.

Nynrah-haamut toimittivat keran kokeen Nynrahilla toivoen luovansa jotain mikä suojelisi heitä, johtuen Toien puuttumisesta noihin aikoihin. Koe päättyi epäonnistumiseen ja erään Matoranin mutatoitumiseen ja karkotukseen. Tästä Matoranista tuli myöhemmin Pimeyden metsästäjä Aave.

Nynrah-haamujen kehitettyä prototyypit Zamor-laukaisimista eräs Toa tuli käymään saarella. Lariska harhautti Toaa, kun taas Nidhiki ja Krekka tunkeutuivat kylään vartioimattoman jyrkän kallion kautta. Pimeyden metsästäjät onnistuivat varastamaan laukaisimet ja lähtivät saarelta.

Makutain veljeskunta valloitti Nynrahin sodassaan Mata Nuin ritarikuntaa vastaan. Aluksi ritarikunta ei onnistunut karkottamaan veljeskunnan joukkoja, mutta kohtasi ne lopulta taistelussa ja voitti. Taistelun jälkeen Toa Helryx tutki rannalla olevia Rahkshien osia Psykometrian naamiollaan ja yritti löytää tuntemattoman Sähköistyneen Protodermiksen lähteen. Lopulta hän onnistui ja lähti Keetongun kanssa Eteläisille saarille.

Bara Magnan taistelun jälkeen Nynrahin asukkaat siirtyivät Spherus Magnalle.

Asukkaat Muokkaa

Saarella elää tiettävästi vain käsityöläisiä, joista osa kuuluu tuntemattomaan älylliseen lajiin, ja osa Nynrah-haamuihin. Nynrah-haamut ovat Fe-Matoraneja, jotka asuttavat Nynrahia. Nynrah-haamut asuttavat vain yhtä saaren kylää, ja ovat erittäin taitavia käsityöläisiä. Oletettavasti Nynrahin asukkaat ovat muuttaneet Spherus Magnalle.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki