FANDOM

“Mikä ystävällinen paikka meillä täällä onkaan. Raskaasti puolustettu, koti usealle sadalle tappajalle, ja vakaan kuolettava läpikulkijoille, mutta ystävällinen.”
Toa Nidhiki, Birth of a Dark Hunter
Odina
Odina.png
Paikka
Sijainti
Koilliseen Eteläisestä mantereesta, pohjoiseeen Nynrahista
Asukkaat
Pimeyden metsästäjät, Kalliokirkujat, vangit (kaikki ennen)
Tilanne
Olemassa

Odina on Matoran-universumissa sijaitseva saari. Se sijaitsee itään Eteleisestä mantereesta ja pohjoiseen Nynrahista. Se tunnetaan parhaiten Pimeyden metsästäjien entisenä tukikohtana.

Maantiede Muokkaa

Odina2.png

Harjoituskeskus Odinalla

Odina on paljas ja vuoristoinen saari. Suurin osa sen rannikosta on korkeaa kalliota. Saaren eteläosaa peittävät Pimeyden metsästäjien linnoitus, harjoittelukeskukset, asuinparakit ja monet muut rakennukset. Pohjoisosa on vuoristoa ja lähes asumatonta.

Koska saari toimi Pimeyden metsästäjien linnoituksena, siitä syntyi monia legendoja. Erään mukaan teloitettujen metsästäjien aaveet kummittelevat linnoituksessa.

Linnoitus Muokkaa

Odinalla sijaitsi Pimeyden metsästäjien linnoitus. Linnoitus oli suuri ja peitti suurimman osan saaren eteläosasta. Rakennusta vartioivat voimakkaat Pimeyden metsästäjät kuten Kätyri ja Prototyyppi. Linnoitus mureni tomuksi Pohatu Nuvan käyttämän ajastetun kivihyökkäyksen takia, mutta Pimeyden metsästäjät ehtivät korjata linnoituksen osittain ennen siirtymistään Xialle.

Linnoituksen käytävät vaihtoivat paikkojaan Varjotun mielen mukaan. Sisällä oli paljon umpikujia ja ansoja. Linnoituksen keskellä oli Varjotun kammio, jossa oli hänen valtaistuimensa. Seinillä oli paljon erikuntoisia Kanohi-naamioita ja muita voitonmerkkejä. Toa Varian on kammiossa vangittuna jähmetysputkeen.

Linnoituksessa on myös muita huoneita, kuten varastoja ja sellejä. Linnoituksen selleihin olivat vangittuina Miimikon ystävä ja Armoton hänen ollessaan raivon valtaama.

Linnoituksen pihalla oli harjoituskenttä, jolla Pimeyden metsästäjät harjoittelivat taistelemalla toisiaan vastaan.

Nidhiki-ranta Muokkaa

Nidhiki-ranta on Odinan ainoa hiekkaranta. Ranta sai nimensä siellä mutatoidun Nidhikin mukaan. Rannalle pääsee vain kapeaa polkua pitkin, kiipeämällä tai lentämällä. Polkua reunustavat terävät kalliot.

Historia Muokkaa

Odinan kartta.png

Odinan kartta

Suuret olennot loivat Odinan osana Matoran-universumia.

Matoran-sisällissodan jälkeen Makuta Vamprah määrättiin valvomaan Odinan ja sen lähisaarten aluetta. Vamprah ei kuitenkaan koskaan havainnut Pimeyden metsästäjien tukikohtaa Odinalla.

Varhaisina aikoina Varjottu ja Ikiaikainen löysivät Odinan etsiessään paikkaa organisaationsa tukikohdalle. He valitsivat Odinan, koska se oli suojassa vuorien takia ja sinne oli vaikea tunkeutua. Pimeyden metsästäjät karkottivat useimmat saaren alkuperäisistä asukkaista, kunnes vain Kalliokirkujat olivat jäljellä. He rakensivat saarelle monia rakennuksia, kuten harjoituskenttiä ja linnoituksen.

Kun Runtelija tuotiin Odinalle, hän tuhosi lähes kolmanneksen tukikohdasta. Hänen tekemänsä vahingot korjattiin pian eikä häntä yleensä enää päästetty takaisin Odinalle.

Odina toimi Pimeyden metsästäjien komentopisteenä metsästäjien sodassa Makutain veljeskuntaa vastaan.

Toa Nuvat tulivat Odinalle hakemaan Artakhan sauvaa. He kukistivat muutamia Pimeyden metsästäjiä ja tunkeutuivat linnoitukseen, mutta Varjottu nappasi heidät. Varjottu kertoi heille antaneensa sauvan maksuksi Xialle ja päästi heidät menemään. Pian Toa Nuvien lähdettyä Pohatun luoma ajoitettu hyökkäys murensi linnoituksen tomuksi. Pimeyden metsästäjät alkoivat pian korjata linnoitustaan.

Mata Nuin ritarikunnan ja Makutain veljeskunnan sodan aikana Pimeyden metsästäjät jättivät Odinan ja siirtyivät Xialle. Myöhemmin Teridaxin valtakaudella Rahkshit miehittivät Odinan.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Toa-imperiumi Muokkaa

Toa-imperiumin vaihtoehtoismaailmassa Toa-imperiumi hyökkäsi Odinalle, minkä seurauksena monia Pimeyden metsästäjiä tapettiin. Toa Naho kuitenkin auttoi Varjotun pakoon. Varjotun lisäksi Pimeyden metsästäjistä selvisivät ainakin Raivokas, Pimeys ja Suojelija. Hyökkäyksen jälkeen Toa-imperiumi piti saarta hallussaan.

Entiset asukkaat Muokkaa

Alkuperäiset asukkaat Muokkaa

Saarella eli alun perin tuntemattomia olentoja. Pimeyden metsästäjät tappoivat tai häätivät kaikki nämä oliot.

Kalliokirkujat Muokkaa

Kalliokirkujat olivat harvoja alkuperäisiä lajeja, jotka elivät Odinalla.

Pimeyden metsästäjät Muokkaa

Odina toimi Pimeyden metsästäjien tukikohtana. Metsästäjät palasivat saarelle suoritettuaan tehtävänsä ja lepäsivät ja harjoittelivat. Kun saarelle tuotiin uusia metsästäjiä värvättäväksi, heidän silmänsä peitettiin, jotta he eivät saisi tietää saaren sijaintia. Pimeyden metsästäjät jättivät saaren lähtiessään Xialle.

Vangit Muokkaa

Pimeyden metsästäjät pitivät saarellaan joitain vankeja, kuten Miimikon ystävä ja Toa Varian.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki