Fandom

Bioarkistot

Olisi

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Karzahni voi näyttää vaihtoehtoisia tapahtumia - yleensä pelottavia, tarkoitettu kauhistuttamaan sinua. Mutta Idris... jos hän näyttäisi sinulle tulevaisuuden - tai menneisyyden - jota olet toivonut? Ja jos halusit sitä niin paljon... että pysyisit jumissa näyssä ikuisesti?”
Sarda, Dreams of Destruction
Olisi
Olisi.jpg
Naamio
Arvonimi Vaihtoehtoisten tulevaisuuksien naamio
Voima(t) Näyttää vaihtoehtoisia aikajanoja ja mahdollisia tulevaisuuksia
Kiekot Ei ole
Käyttäjä(t) Karzahni (ennen; kuollut)

Kanohi Olisi oli ainoa Suuri vaihtoehtoisten tulevaisuuksien naamio.

Historia Muokkaa

Suuret olennot loivat Kanohi Olisin ja antoivat sen Karzahnille, joka oli hävinnyt taistelussa Luomisen naamiosta Artakhaa vastaan.

100 000 vuotta myöhemmin Kanohi Olisi mutatoitui Onkalon mutageenin vaikutuksesta Karzahnin päähän kiinni. Naamio ei kuitenkaan menettänyt toimintakykyään, vaan se toimi normaalisti. Kanohi Ignikan parannettua Karzahnin mutaation naamio palautui normaaliksi.

Karzahnin pudottua jyrkänteeltä Spherus Magnalla ja kuoltua naamio hajosi.

Voimat Muokkaa

Kanohi Olisilla oli voima antaa yhdelle tai useammalle henkilölle näky vaihtoehtoisesta menneisyydestä tai mahdollisesta tulevaisuudesta. Naamion käyttäjä näki näyn myös itse.

Käyttäjän ei ollut enää pakko keskittyä näkyyn sen aloitettuaan, ja hän saattoi jättää kohteen näkynsä vangiksi. Ilman käyttäjän valvontaa jääneestä näystä oli kuitenkin helpompi paeta.

Kanohi Olisin voiman saattoi lähettää kohteeseen kahdella tavalla: energia-aallossa tai normaalilla tavalla.

Esimerkkikäyttöjä Muokkaa

  • Karzahni käytti Kanohi Olisiaan KongunDark Destinyssä näyttääkseen, mitä olisi tapahtunut, jollei tämä olisi tuhat vuotta aiemmin noudattanut Nidhikin ja Krekkan käskyä kääntää erään Kourun virtaussuuntaa ja nämä olisivat heittäneet hänet virtaan.
  • Hieman myöhemmin Karzahni näytti Kanohi Olisillaan itselleen ja seitsemälle Matoranille, mitä tapahtuisi, jos Mata Nui kuolisi
  • Karzahni asetti naamiollaan Lesovikkille näyn, jossa tämän tiimi selvisi. Hän ei kuitenkaan pitänyt näkyä silmällä ja Lesovikk pääsi siitä vapaaksi omin avuin

Kantaja Muokkaa

Muodot Muokkaa

Settitietoa Muokkaa

Kanohi Olisin mutatoitunut muoto julkaistiin Karzahni-setissä loppuvuodesta 2007. Se poikkesi kaikista muista Kanoheista BIONICLE-seteissä, sillä se ei koostunut yhdestä osasta, vaan monesta pienemmästä osasta, joita ei yleensä käytetty naamioiden osina.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki