Fandom

Bioarkistot

Olmak

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Takanuva otti sen Brutakan jo kytkiessä naamiovoimaansa. Tilaan avautui reikä, reunat repaleisina ja vääristyneinä, koko heitellen vapaasti. Vetäen syvään henkeä, Takanuva sukelsi siihen, aloittaakseen elämänsä oudoimman matkan...reikä katosi kuuluvasti poksahtaen.”
— Kertoja, Swamp of Secrets
Olmak
Olmak.png
Naamio
Arvonimi Ulottuvuuusporttien naamio
Voima(t) Luoda ulottuvuusportaaleja
Kiekot Ei tiedossa
Käyttäjä(t) Brutaka (ennen), Vezon

Kanohi Olmak on ulottuvuusporttien naamio.

Historia Muokkaa

Matoran-universumissa tiedetään olleen vain kaksi Kanohi Olmakia. Toinen oli Mata Nuin ritarikuntaan kuuluvalla Brutakalla. Se vaurioitui Onkalon mutageenin takia, minkä takia se ei enää toiminut kunnolla. Makuta Teridax tuhosi tämän Kanohin päästyään Mata Nuin kehoon.

Toisen Kanohi Olmakin ensimmäinen omistaja kuului Toa Jovanin tiimiin. Ritarikunta otti Kanohi Olmakin myöhemmin itselleen, ja Botar käytti sitä ainakin kaksi kertaa Toa Mangai Tuyetin vangitsemisessa vaihtoehtoismaailmaan. Makutain veljeskunta varasti sen myöhemmin ja Makuta Tridax loi sillä Varjo-Takanuvien armeijan. Vezon otti sen Destralin linnoituksen kellarihuoneesta ja loi sillä portin, joka vei hänet suoraan Sähköistyneen Protodermiksen aallon alle. Muodonmuutoksen seurauksena naamio imeytyi Vezonin sisään antaen hänelle sen voiman.

Nykyisin yhtään Kanohi Olmakia ei ole olemassa päätodellisuudessa.

Voimat Muokkaa

Kanohi Olmakin käyttäjä kykenee avaamaan ulottuvuusportaaleja, joiden kautta hän voi viedä itsensä ja muita toiseen paikkaan tai ulottuvuuteen. Ulottuvuusportit pysyvät auki ilman käyttäjän keskittymistä siihen saakka, kunnes joku kulkee siitä läpi. Vaikka ajassa ei voikaan matkustaa, Kanohi Olmakilla voi silti mennä ulottuvuuteen, jossa aika kulkee hitaammin tai nopeammin kuin pääuniversumissa. Kanohi Olmakilla voi myös matkustaa Matoran-universumin ulkopuolelle.

Esimerkki käytöstä Muokkaa

Takanuva 2008 sarjakuva.png

Takanuva ilmestyy Kanohi Olmakin luomasta ulottuvuusportista.

Infernossa Brutaka käytti Kanohi Olmakiaan avatessaan ulottuvuusportin Pimeyden sektoriin taistelussa Axonnia vastaan. Hän jätti portin auki, ja Krahka ja Tahtorak tulivat siitä ulos jonkin ajan kuluttua.

Kantajat Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki