Fandom

Bioarkistot

Orkahm

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
“Et löydä sitä nopeasti, Matau. Niin vaikeaa kuin se voikaan sinulle olla, sinun täytyy hidastaa ja noutaa se.”
— Orkahm, Trial by Fire
Orkahm
Orkahm sarjakuva.png
Henkilö
Laji Matoran (Le-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Ussal-ratsastaja (ennen), Gukko-ilmavoimien jäsen
Ryhmät Gukko-ilmavoimat
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ilman elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton jalon Kanohi Matatun muotoinen naamio
Välineet Kiekonheitin (ennen)

Orkahm on Le-Matoran ja yksi kuudesta Matoranista, joka tiesi Mahtikiekon sijainnin.

Elämäkerta Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Orkahm huutaa.png

Orkahm Sektori kolmessa

Orkahm.png

Orkahm Metru Nuilla

Orkahm oli Metru Nuilla Mataun suurin kilpailija. Niihin aikoihin, kun Toa Metrut etsivät Mahtikiekkoja, Matau etsi Orkahmia saadakseen tietää Le-Metrun Mahtikiekon sijainnin. Etsittyäään Orkahmia tämän reitiltä, hän sai tietää, erttä Orkahm oli matkustanut Moto-keskuksen Sektori kolmeen, joka oli tunnettu kauan pelkistä Kourujen toimintahäiriöistä joita siellä ilmeni. Matua jäljitti Orkahmin sinne, missä hän löysi hänet ansassa kuoljetinkaapelien seassa Nidhikin ja Krekkan takia. Matau vapautti hänet ja pakeni juuri ja juuri Morbuzakhin köynnöksiltä, jotka hyökkäsivät heidän kimppuunsa. Hän kertoi Mataulle Le-Metrun Mahtikiekon sijainnin (Voimakuplan sisällä), ja liittyi hänen, Toa Nokaman ja Vhisolan seuraan, kun nämä etsivät kiekkojaan.

Kun Toa Metrut astuivat Suureen Sulatusuuniin, hän yhdistyi viiden muun Matotanin kanssa (Ahkmou, Ehrye, Vhisola, Nuhrii ja Tehutti) ja muodosti Matoran Nuin. Myöhemmin hänet pakotettiin Matoransäiliöön kuten muutkin Metru Nuin asukkaat, mutta Toa pelastui Toa Metrujen ansiosta. Aikanaan säiliössä hän heikkeni fyysisesti ja hänen muistinsa katosi. Toa Metrut herättivät hänet yhdessä muiden kanssa (Toat muuttuivat Turagoiksi prosessissa) Mata Nuin saarella.

Mata Nui Muokkaa

Saavuttuaan Mata nuille, Orkahm asui Le-Korossa tuhat vuotta kohdaten saarta uhkaavan Teridaxin pimeyden ja hänen saastuneet Rahinsa. Mata Nuilla Orkahmin nimi muutettiin Orkaniksi tuntemattomista syistä, mutta se on sittemmin muutetu takaisin. Hän oli myös Gukko-ilmavoimien jäsen.

Hyökkäyksessä Le-Koroon Orkahm, Tamaru ja muut ilmavoimien jäsenet olivat ainoat jotka eivät joutuneet Nui-rama-parvien nappaamiksi. Toisessa hyökkäyksessä hän ja muut ratsastivat taisteluun. Matau ja muut le-matoranit vapautettiin myöhemmin Onuan avulla.

Kun Bohrokit hyökkäsivät Mata Nuille ja valtasivat Le-Koron, Orkahm oli niiden Matoranien joukossa, joiden naamio korvattiin Kranalla. Kun Kongu ja Tamaru johtivat Bohrokit Boxorien asettamaan ansaan, kaikkien Le-Matoranien naamiot palautettiin heille.

Paluu Metru Nuille Muokkaa

Kun Metru Nui löydettiin uudelleen, Orkahm ja toiset Matoranit rakensivat veneitä palatakseen sinne ja elävät siellä nykyään jälleen kerran. Jaller Mahri on sittemmin palauttanut Pewkun omistajuuden hänelle.

Luonne Muokkaa

Kun Matau oli rohkea ja vastuuton, Orkahm oli vastuuntuntoinen ja varovainen. Hän oli Ussal-ajaja kuten Matau joskus oli, mutta panosti enemmän hallintaan. Hän oli myös hidas ja pikkutarkka, ja hänet tunnettiin pienestä mielikuvituksestaan.

Kyvyt Muokkaa

Kanoka Orkahm.png

Orkahmin Le-Metrun uudelleenkorjauksen Kanoka

  • Voimat:Orkahm hallitsee Ilman elementaalivoimaa.
  • Välineet:Orkahm suosi tason 4 uudelleenkorjauksen Kanokaa koodilla 574, jota hän käytti kourujen korjaamiseen.
  • Naamio:Orkahmin naamio on voimaton jalo Matatu.

Settitietoa Muokkaa

Orkahm setti.png

Orkahm settinä

Orkahm julkaistiin varhain vuonna 2004 yhtenä kuudesta pienestä setistä ja tuli pakattuna Kanoka-laukaisimen ja kiekon kanssa. Setti sisälsi 27 osaa.

Triviaa Muokkaa

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki