Fandom

Bioarkistot

Paikat

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu5 Share

BIONICLE-todellisuus sisältää monia erilaisia paikkoja. Tässä artikkelissa ovat kaikki päätodellisuuden huomionarvoiset paikat.

BIONICLE-maailmankaikkeus Muokkaa

Solis Magnan aurinkokunta Muokkaa

Spherus Magna Muokkaa

Spherus Magna.png

Uudelleen yhdistynyt Spherus Magna

Spherus Magna oli ennen Suurten olentojen planeetta. Se tuhoutui Ytimen sodan seurauksena, mutta 100 000 vuotta myöhemmin korjaantui Mata Nuin ansiosta. Nykyisin sillä elävät kaikki ennen Bara Magnassa, Aqua Magnassa, Bota Magnassa ja Matoran-universumissa eläneet olennot.

Aqua Magna (ennen Rikkoutumista/yhdistymisen jälkeen)

Bara Magna

Bota Magna

Dormus-joki

Labyrinttilaakso

Mustaharjavuoret

Pohjoinen routa

Terien metsä

Valkokvartsivuoret

Aqua Magna (Rikkoutumisen jälkeen/ennen yhdistymistä) Muokkaa

Mata Nui Muokkaa
Map-1.jpg

Mata Nuin saari

Mata Nui oli suuri saari, joka peitti nukkuvan Suuren hengen Mata Nuin kasvot. 1 000 vuotta saaren synnyn jälkeen Bohrokit puhdistivat saaren. Saari tuhoutui lopullisesti, kun Suuri henki heräsi ja nousi ylös.

Kini-Nui

Ga-Wahi

Ko-Wahi

Le-Wahi

Onu-Wahi

Po-Wahi

Ta-Wahi

Voya nui kartta.jpg

Voya Nuin saari

Voya Nui (Suuren mullistuksen jälkeen/ennen Nuoran rikkoutumista) Muokkaa

Voya Nuin saari kohosi Aqua Magnan pinnalle Mata Nuin törmätessä kuuhun. Saari kellui meressä tuhat vuotta, kunnes palasi takaisin Eteläisen mantereen osaksi Toa Mahrien rikottua Nuoran.

Mahri Nui Muokkaa

Mahri Nui oli alunperin jähmettyneelle laavalle rakennettu kylä Voya Nuilla. Maaperän epävakaisuuden vuoksi kylä kuitenkin upposi mereen ja putosi Ilmaleväkasvuston päälle. Kylä ympäröityi ilmakuplilla ja Matoranit jatkoivat elämäänsä meressä. Lopulta kylä tuhoutui Voya Nuin palatessa Eteläiselle mantereelle.

Punainen tähti Muokkaa

Punainen tähti on Suurten olentojen luoma taivaankappale. Sen tarkoitus on siirtää Mata Nuin keho paikasta toiseen hänen matkustaessaan planeettojen välillä. Punaisessä tähdessä elää tuntemattomia olentoja. Tällä hetkellä tähti on Spherus Magnan kiertoradalla.

Matoran Universumin kartta.png

Matoran-universumin saarten kartta

Matoran-universumi Muokkaa

Matoran-universumi on pituussuunnassa noin 12 000 kilometriä pitkä alue, joka sijaitsee Suuren hengen Mata Nuin kehon sisällä.

Artakha Muokkaa

Artakha on samannimisen henkilön hallitsema saari, jonne legendan mukaan hyvät Matoran-työläiset pääsevät. Artakha sijaitsee Matoran-universumin luoteisosassa. Saaren sijainti kätkettiin, kun Makutain veljeskunta teki sinne ratsian saadakseen Avohkiin itselleen.

Artidax Muokkaa

Artidax on tuliperäinen saari, joka kuuluu Eteläisten saarten läntiseen saarijonoon. Makuta Miserix oli saarella vangittuna kymmeniä tuhansia vuosia.

Daxia Muokkaa

Daxia on Mata Nuin ritarikunnan entinen tukikohta kaakkoon Eteläisestä mantereesta.

Daxian linnoitus

Destral Muokkaa

Destral.png

Destral

Destral oli Makutain veljeskunnan suurin tukikohta, joka kykeni teleportaation avulla siirtymään paikasta toiseen.

Destralin linnoitus

Eteläinen manner Muokkaa

Eteläinen manner on Matoran-universumin suurin manner ja sijaitse universumin keskiosassa.

Ba-Koro

Tren Krom -joki

Voya Nui (ennen Suurta mullistusta/Nuoran rikkoutumisen jälkeen)

Karda Nui Muokkaa

Karda Nui top.png

Karda Nui

Karda Nui on valtaisa luola, jonka tarkoitus on toimia Matoran-universumin voimanlähteenä. Suurimman osan Matoran-universumin historiasta Energiamyrskyt riehuivat Karda Nuilla, minkä vuoksi alueella ei asuttu. Suuren mullistuksen ja Suuren hengen heräämisen välisenä aikana Karda Nuilla oli suuri suo, joka syntyi Aqua Magnan merestä virraneesta vedestä.

Jättimäinen vesiputous

Salaisuuksien suo

Tippukivikylät

Varjoloisten pesä

Karzahni Muokkaa

Karzahni on Metru Nuin eteläpuolella sijaitseva saari, jota hallitsi Karzahni. Alunperin kaikki rikkinäiset Matoranit lähetettiin sinne korjattavaksi, mutta Karzahni ei onnistunut korjaamaan heitä. Vähitellen saaresta tuli legenda, jonka mukaan sinne lähetettiin kaikki huonot työläiset.

Pimeyden tunneli

Metru Nui Muokkaa

Metru Nui.jpg

Metru Nuin kartta

Metru Nui, joka tunnetaan myös Legendojen kaupunkina, on Matoran-universumin pohjoisin saari. Sen tarkoitus oli toimia Suuren hengen aivoina.

Coliseum

Ga-Metru

Ko-Metru

Le-Metru

Onu-Metru

Po-Metru

Ta-Metru

Suuri este

Vahki-pesät

Nynrah Muokkaa

Nynrah on taitavien Matoran-käsityöläisten, Nynrah-haamujen kotisaari. Se sijaitsee itäisessä Matoran-universumissa.

Odina Muokkaa

Odina.png

Odina

Odina on terävien kallioiden reunustama Pimeyden metsästäjien entinen tukikohtasaari. Se sijaitsee Matoran-universumin koillisosassa ja on syrjässä tavallisilta laivareiteiltä.

Nidhiki-ranta

Odinan linnoitus

Tyrmä Muokkaa

Tyrmä on vankilana toimiva kupoli, johon Mata Nuin ritarikunta vangitsi rikollisia. Suuren mullistuksen seurauksena Tyrmä rikkoontui ja veden tulviessa sisään vangit pakenivat mutatoituen Mustissa vesissä. Artakhan sauvan käytön jälkeen Tyrmä korjaantui ja vesi pumpattiin ulos.

Pohjoinen manner Muokkaa

Pohjoinen manner on pienempi ja pohjoisempi Matoran-universumin kahdesta mantereesta. Se sijaitsee etelään Karzahnista.

Tren Kromin niemimaa

Stelt Muokkaa

Stelt on tärkeä satamasaari, jota asuttavat lukuisat älylliset lajit.

Tren Kromin saari Muokkaa

Tren Kromin saari on pieni kivikkoinen saari, jonne Tren Krom on vangittu.

Visorak Muokkaa

Visorak on itäisessä Matoran-universumissa sijaitseva saari, jolla Visorakit luotiin. Tobdukin laji asutti saarta ennen Visorakien luomista.

Vuori.png

Vuori

Xia Muokkaa

Xia on Vortixxien asuttama saari, joka valmistaa suuret määrät aseita niille, jotka ovat valmiita maksamaan. Nykyisin Pimeyden metsästäjät käyttävät sitä tukikohtanaan.

Vuori

Zakaz Muokkaa

Zakaz on Skakdien kotisaari. Skakdien sisällissota on runnellut Zakazia suuresti.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki