FANDOM

Pelagia
Pelagia
Henkilö
Laji Matoran (Ga-Matoran)
Sukupuoli Nainen
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Veneenkuljettaja
Ryhmät Ei tiedossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Veden elementaalivoima (ei käytettävissä)
Naamio Voimaton suuren Kanohi Akakun muotoinen naamio
Välineet Ei ole

Pelagia on Ga-Matoran, joka asui ennen Mata Nuilla ja Metru Nuilla, mutta asuttaa nykyisin Spherus Magnan planeettaa.

Elämäkerta Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Metru Nuilla Pelagia asui ja työskenteli Ga-Metrussa.

Makuta Teridaxin määrättyä Dumen hahmossa, Matoranit menemään Matoran-säiliöihin, Pelagia menetti säiliössä ollessaan muistinsa ja menetti voimiaan muuttuen heikompaan muotoon. Toa Metrut toivat hänet ja muut Matoranit Naho-lahden rantaan Mata Nuille.

Mata Nui Muokkaa

Mata Nuilla, heikentynyt ja muistinsa menettänyt Pelagia, rakensi Ga-Koron kylän Ilmalaivojen osista Turaga Nokaman avustuksella.

Pelagia perusti veneily-yrityksen ja vei matkalaisia Po-Wahiin tai Ta-Wahiin. Hän vei myös Matoraneja kartan osoittamiin paikkoihin ja antoi Matoranien koettaa napata Takeoita lisähinnasta.

Pelagia oli niiden Ga-Matoranien joukossa, jotka jäivät vangiksi mökkiin joka upposi Ga-Korossa, mutta jonka Takua nosti pinnalle. Hän oli paikalla myös Galin taistelua Tarakavaa vastaan.

Paluu Metru Nuille Muokkaa

Pelagia auttoi tekemään veneitä, minkä avulla hän meni muiden Matoranien kanssa takaisin Metru Nuille.

Teridaxin valtakausi Muokkaa

Kun Makuta Teridax valloitti Matoran-universumin, Pelagia meni turvaan Rahksheilta Arkistoihin.

Kun Makuta Teridaxin voitti Mata Nui, Pelagia meni monien muiden kanssa uudelle planeetalle, Spherus Magnalle, missä hän nykyään asuu.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Pelagia osaa ohjata veneitä.
  • Voimat: Pelagian elementti on vesi mikä ilmenee hänen hyvillä uimataidoillaan. Hän ei kuitenkaan voi käyttää voimiaan.
  • Naamio: Pelagia kantaa voimatonta Akakua.

Esiintymiset Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki